خبرنگاران نوکیا، پیشتاز در پروژه نسل ششم ارتباطات بی سیم در اروپا

به گزارش جعبه مهر، تهران-خبرنگاران- شرکت نوکیا که به غول ساخت تلفن همراه در دنیا شهرت دارد، راهنمایی پروژه اتحادیه اروپا با هدف فراوری شبکه های تلفن همراه بی سیم موسوم به جی 6 را برعهده دارد.

خبرنگاران نوکیا، پیشتاز در پروژه نسل ششم ارتباطات بی سیم در اروپا

با ما سفر کنید و با قیمت تور ارزان اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش خبرنگاران، خبرگزاری اسپوتنیک امروز دوشنبه این خبر را به نقل از مسوولان شرکت چندملیتی تجهیزات مخابراتی فنلاند اعلام نمود و نوشت: در حالی که نسل پنچم تلفن های همراه موسوم به جی 5 همچنان باید به عنوان پروتکل استانداردی برای تلفن های همراه بی سیم جایگزین گردد تیم های فراوری نسل ششم تا به امروز شکل گرفته اند.

کمیسیون اروپا هزینه پروژه موسوم به هگزا ایکس به ریاست شرکت نوکیا را تامین نموده است.

نوکیا ریاست گروهی دیگر از شرکت ها و دانشگاه ها را در پروژه اتحادیه اروپا برعهده خواهد داشت.

این گروه شامل رقیب قدیمی نوکیا، اریسکون ای بی، شرکت مخابراتی چند ملیتی فرانسه موسوم به اورانژ اس ای، شرکت مخابراتی اسپانیایی تله فونیکا و شرکت های فناوری همچون گروه اینتل و زیمنس ای جی است. این تحقیقات با همکاری دانشگاه های اولو در فنلاند و پیزا در ایتالیا انجام می گردد.

نوکیا در بیانیه ای اعلام نمود این شرکت نقش پیشتازی را دراین پروژه با هدف برقراری ارتباط بین دنیا فیزیکی، انسانی و دیجیتال ایفا می نماید.

منابع اقتصادی پروژه اخیر بر اساس برنامه تحقیقات و نواوری افق 2020 اتحادیه اروپا تامین شده است و از اول ژانویه 2021 با یک برنامه دو ساله و نیمه کلید می خورد.

نوکیا به غیر از پروژه هگزا ایکس نقش پویایی را در دیگر طرح های تحقیقاتی نسل ششم اتحادیه اروپا ایفا می نماید که شامل برنامه ملی نسل ششم است که هدف از آن حفظ نقش رهبری اروپا در توسعه و اجرای فناوری ها و خدمات نسل بعدی است.

توسعه نسل ششم تلفن های همراه در حالی راه اندازی شده که نسل قبلی موسوم به جی 5 هنوز گام های ابتدایی را بر می دارد و این خدمات تا به امروز در مناطق محدودی از دنیا در دسترس است.

در آمریکا و چین نیز کوشش هایی برای توسعه نسل ششم شروع شده است.

نوکیا در سال 1865 تاسیس شد و تقریبا 100 هزار نیرو از 100 کشور دنیا دارد. این شرکت در دهه 1990 به غول مخابراتی دنیا تبدیل شد و اکنون در بین شرکت های پیشتاز در فراوریات تجهیزات مخابراتی است.

منبع: ایرنا
انتشار: 15 دی 1399 بروزرسانی: 15 دی 1399 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 8513

به "خبرنگاران نوکیا، پیشتاز در پروژه نسل ششم ارتباطات بی سیم در اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران نوکیا، پیشتاز در پروژه نسل ششم ارتباطات بی سیم در اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید