خبرنگاران پنج کارگروه مردمی برای مقابله با بیماری کرونا در قم تشکیل شد

به گزارش جعبه مهر، قم - خبرنگاران - استاندار قم با اشاره به لزوم هماهنگی و مشارکت در امر مقابله با بیماری کرونا از تشکیل پنج کارگروه مردمی و خیرین سلامت اطلاع داد.

خبرنگاران پنج کارگروه مردمی برای مقابله با بیماری کرونا در قم تشکیل شد

به گزارش روابط عمومی استانداری قم، بهرام سرمست درجلسه ستاد مردمی و خیرین سلامت مبارزه با کرونا، با قدردانی از کوشش ها و اقدامات تمامی نیروهای مردمی اعم از مجمع خیرین سلامت، سازمان های مردم نهاد، مواکب اربعینی، فعالان مالی و قرارگاه مردمی بر لزوم وحدت و هماهنگی بیشتر در خدمت رسانی و عدم موازی کاری تاکید نمود.

وی با اشاره به اقدامات اجرا شده از ابتدای اعلام وجود ویروس کرونا درقم، گفت: علاوه بر پیگیری ها جهت تخصیص اعتبار مورد احتیاج جهت تکمیل و تجهیز بیمارستان های نیمه تمام استان درابتدا دو بیمارستان به منظور درمان بیماران کرونا مدنظر نهاده شد که با توجه به افزایش مراجعین به تعداد مراکز درمانی اضافه نموده شد.

سرمست با اشاره به پیش بینی افزایش تخت های بیمارستانی به صورت سیار درصورت وجود موج دوم شیوع ویروس کرونا درقم اضافه نمود: تا به امروز نیروی های سپاه و ارتش علاوه بر همکاری با شهرداری درضد عفونی معابر شهر، در ایجاد بیمارستان های سیار در استان اقدامات شایسته ای انجام داده اند که از آنان قدردانی می گردد.

وی تشکیل ستاد مردمی وخیرین سلامت در امر مبارزه با کرونا را به منظور مدیریت نحوه یاری رسانی، اولویت بندی بر حسب احتیاج وتوزیع هدفمند اقلام مورداحتیاج اعلام و اعلام نمود: با مشارکت، همکاری، عدم موازی کاری و هماهنگی منظم نیروهای مردمی و خیرین به سرعت بیشتری در فرایند درمان و کنترل بیماری دست خواهیم یافت.

وی بر تشکیل کارگروهی با موضوع سازمان های مردم نهاد و با همکاری نهادهای حمایتی استان و با نظارت اداره کل امور اجتماعی استانداری به منظور برنامه ریزی و بسترسازی آموزش و مشارکت پذیری عمومی در رعایت مسائل بهداشتی تاکید نمود.

سرمست تامین منابع و امکانات مورد احتیاج پزشکی و بیمارستانی را مورد اشاره قرار داد و مشارکت در این زمینه را با موضوع مجمع خیرین سلامت خواهان شد.

رییس ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان مشارکت مردمی در تامین، فراوری و توزیع اقلام بهداشتی مورد احتیاج مردم را به کارگروهی متشکل از اتاق بازرگانی با همکاری فعالان مالی استان و با نظارت معاونت هماهنگی امور مالی استانداری سپرد.

استاندار قم همچنین جلب مشارکت های مردمی جهت حمایت از اقشار آسیب پذیر در سطح استان در حین و پس از بحران کرونا را به قرارگاه مردمی کریمه اهل بیت (س) سپرد .

وی در ادامه مشارکت مواکب اربعینی در مقابله با بیماری کرونا را مورد اشاره قرار داد و معاونت امور زائران را مسئول برنامه ریزی و مشارکت این مواکب در شرایط بحران کرونا قرار داد.

تا به امروز یکهزار و چهارتن از شهفرایندان قمی به ویروس کرونا مبتلا شده اند و 870 نفر در بیمارستان های کامکار، فرقانی، امام رضا(ع)، علی ابن ابیطالب(ع) و شهید بهشتی بستری هستند.

به گزارش خبرنگاران، بر اساس آخرین آمار تا ساعت 14 روز یکشنبه 13 هزار و 938 نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و 724 نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت نموده و 4 هزار و 590 نفر نیز بهبودیافته اند.

شهفرایندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در خصوص ویروس کرونا می توانند با شماره تلفن های 36620023، 36620999، 36706030 و 36704368 (با پیش شماره 025) تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی (پیغام رسان های ایتا و تلگرام) و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه نمایند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایرنا
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 5241

به "خبرنگاران پنج کارگروه مردمی برای مقابله با بیماری کرونا در قم تشکیل شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران پنج کارگروه مردمی برای مقابله با بیماری کرونا در قم تشکیل شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید