خبرنگاران کمک 600 میلیارد تومانی دولت به پروژه های شهری ساری

به گزارش جعبه مهر، ساری - خبرنگاران - شهردار ساری گفت که طی یک سال گذشته بیش از 600 میلیارد تومان از خزانه دولتی برای اجرا و تکمیل پروژه های شهری ساری کمک دریافت شده است.

خبرنگاران کمک 600 میلیارد تومانی دولت به پروژه های شهری ساری

به گزارش مدیریت روابط عمومی شهرداری ساری ، عبارس رجبی دریافت این میزان کمک از دولت را از دستاوردهای مهم شهرداری در دوره مدیریتی جدید با همکاری نمایندگان مردم در خانه ملت،استاندار مازندران و حمایت های اعضای شورای اسلامی شهر ساری ارزیابی کرد.

وی به پروژه بزرگ نیروگاه زباله سوز ساری که یکی از حیاتی ترین پروژه ها در مرکز استان اشاره کرد و گفت که این پروژه تنها با 30 درصد پیشرفت فیزیکی به دلایل نامعلوم سال ها بدون تکلیف رها شده بود.

رجبی گفت : این پروژه با ظرفیت 450 تنی از پیشرفت فیزیکی 70 درصدی در یک سال اخیر برخوردار شده و مراحل اجرایی ساخت آن به عنوان مهم ترین پروژه شهرداری ساری در مرکز مازندران تسریع شده و فرایند رو به رشد گرفته است.

وی توضیح داد : به رغم مسائل اقتصادی حاکم بر کل کشور ، شهرداری ساری زمینی با مساحت چهار هکتار به مبلغ 2.5 میلیارد تومان خریداری و به مجموعه کارخانه زباله سوز اضافه کرد تا مشکل جمع آوری و شیرابه زباله منطقه رفع شود.

او اضافه کرد : هفته آینده هم اسناد اعتبار 200 میلیارد تومانی دولت به پروژه کارخانه زباله سوز تهیه و برای تکمیل به این پروژه تزریق می شود.

رجبی همچنین به پروژه بزرگ پل تا پل اشاره کرد و گفت : این پروژه 12 سال قبل کلید خورده بود و بخشی از املاک این منطقه خریداری اما مبالغ مورد نظر پرداخت نشده بود.

وی اضافه کرد : در یک سال گذشته با تلاش شبانه روزی کارکنان شهرداری و با تکیه بر توان و ظرفیت درون سازمانی، ضمن پرداخت بدهی 300 میلیارد تومانی به طلبکاران این طرح ، هم اکنون با رشد بیش از 50 درصدی در حال انجام است که علاوه بر کاهش بارترافیک حلقه اتصال مرکز به شرق استان می شود و با تحقق آن فصل تازه ای از توسعه ساری ورق خواهد خورد.

شهردار ساری گفت : این پروژه به طول 2 هزار و 600 متر و عرض 26 متر از پل کابلی تا پل های شهید نوری در حال انجامست و 2 زیر گذر باکسی به عرض 5.5 متر برای این پروژه تعبیه شده و طی مذاکراتی که با راه آهن شمال داشتیم، مقرر شد این دو باکس را که ارزشی ریالی آن 400 میلیارد است ، بدون دریافت هزینه در اختیار شهرداری قرار دهد.

وی جهت دوچرخه سواری و پیاده رو را از دیگر کاربری های این پروژه عنوان کرد و اضافه کرد : نیمی از جهت این پروژه بازگشایی و بقیه در حال تملک است.

رجبی گفت : طرح سنگ فرش خیابان های مرکزی ساری به مبلغ 14 میلیارد تومان به مناقصه گذاشته و در روزنامه نیز درج آگهی شد و تا دو هفته دیگر پیمانکار معین می شود.

شهردار ساری به پروژه ابن شهر آشوب در مرکز استان اشاره کرد و گفت: ماهانه 200 تا 300 میلیون تومان اجاره از سوی شهرداری ساری پرداخت می شد. مالکین نامه های متعددی به شورای اسلامی شهر و دادستانی داشتند که 6 تا 7 سال قرارداد دارند در حال حاضر به مالکان قول داده شد تا یک ماه دیگر مغازه ها به پایان و بهره برداری برسد.

شهردار ساری بیان کرد: در مجموع، پرداختی های ماهانه شهرداری با احتساب 3 میلیارد و 700 میلیون تومان بدهی اقتصادیاتی گذشته، 34 میلیارد تومان بوده که با تلاش همکاران ما در خانواده بزرگ شهرداری ساری و استفاده از ظرفیت های داخلی و بدون دریافت وام پرداخت می شود.

رونمایی از بدهی هزار میلیارد تومانی

شهردار ساری همچنین در این نشست گفت که این نهاد بیش از هزار میلیارد تومان بدهی پرداخت نشده دارد که مربوط به سال 92 تا کنون است.

رجبی اضافه کرد که شهرداری همچنین ماهانه 30 میلیارد تومان حقوق به کارکنانش پرداخت می کند که بزرگ ترین مشکل برای شهرداری و سد راه شتاب حرکت به سمت توسعه بیشتر شهر است.

وی با بیان اینکه حفظ منافع مردم و پیگیری خواسته ها و مطالبات بر حق آنها در اولویت فعالیت های شهرداری است، گفت : مقدار حقوق پرداختی به کارکنان ساری با مجموعه حقوق شهرداری های شهرهای آمل،بابل، نوشهر، چالوس، جویبار، نکا و قائمشهر برابری می کند.

رجبی به فراز و نشیب های مختلف در طول مدیریتش در شهرداری ساری اشاره کرد و بیان داشت: بیش از 2 هزار طلبکار، بدهی 340 میلیارد تومانی به تامین اجتماعی، 130 میلیارد تومان بدهی به اقتصادیات و صد پروژه بدون انعقاد نمونه ای از این مسائل است.

وی اضافه کرد : بلاتکلیفی 2 هزار نیروی انسانی که هیچگونه قراردادی با شهرداری نداشتند بر مسائل شهرداری مضاعف شد اما بنا بر تکلیف انسانی، وجدانی و بدون در نظر دریافت مسائل موجود این تعداد نیرو شناسایی و ساماندهی شدند.

منبع: ایرنا
انتشار: 20 آبان 1399 بروزرسانی: 20 آبان 1399 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 7725

به "خبرنگاران کمک 600 میلیارد تومانی دولت به پروژه های شهری ساری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کمک 600 میلیارد تومانی دولت به پروژه های شهری ساری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید