راه اندازی اولین قطار گردشگری لرستان همزمان با نوروز 98

به گزارش جعبه مهر، قطار گردشگری لرستان

قطار یکی از هیجان انگیزترین وسایل حمل و نقل است و هواداران خاص خود را دارد. قطار از اتوبوس بسیار راحت تر است و در عین حال می توانید در طول راستا از مناظر و چشم اندازهای سفر لذت بیشتی ببرید. بحث قطارهای گردشگری یا قطارهای توریستی در سرتاسر جهان مطرح است و قطارهای ویژه ای در راستاهای توریستی راه اندازی شده است. با این حال این مقوله در ایران عمر چندانی ندارد و از سال 1396 و همزمان با ورود نخستین قطار گردشگری به ایران مطرح شده است. پس از راه اندازی چندین قطار گردشگری در راستاهای مختلف، هم اکنون خبر رسیده که قرار است اولین قطار گردشگری لرستان همزمان با شروع سال جدید و نوروز 98 شروع به کار کند. این خبر می تواند تاثیر بسیار مثبتی بر صنعت گردشگری این منطقه زیبا و منحصر به فرد داشته باشد. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید تا در خصوص این خبر بیشتر بدانیم.

راه اندازی اولین قطار گردشگری لرستان همزمان با نوروز 98

قطارهای گردشگری، شیوه ای هیجان انگیز برای سفر

حرکت اولین قطار گردشگری لرستان از 29 اسفند ماه شروع می شود و مسافران می توانند این جهت هیجان انگیز را با این قطارها طی نمایند. برنامه این قطار بدون وقفه تا سرانجام تعطیلات نوروز ادامه خواهد داشت و در سال 98 نیز هر پنجشنبه به حرکت در می آید. همان طور که گفتیم بحث قطار توریستی در ایران عمر چندانی ندارد و در واقع از سال 1396 و چندی پس از ورود نخستین قطارهای توریستی خارجی به ایران حرکت خود را روی خط راه آهن ایران شروع نموده اند. این ایده جالب و توریستی تا کنون در جهت های تهران-سوادکوه-ساری و تهران-زواره اجرا شده و قرار است هفته آینده قطار گردشگری لرستان در جهت تهران - لرستان - خوزستان نیز به این لیست اضافه شود. علاوه بر این، مدتی است درهای ایستگاه راه آهن تهران به روی گردشگران باز شده تا پرونده تاریخی این ایستگاه را که در فهرست آثار ملی نیز ثبت شده، مرور نمایند.

متاسفانه راه اندازی قطارهای گردشگری تاکنون با مسائل و موانعی همراه بوده که باعث اختلال و کند شدن این روند شده است. یکی از این مسائل تداخل برنامه حرکت قطار های گردشگری با قطار های مسافری و باری بوده است که باعث شده حرکت قطارهای گردشگری با محدودیت اجرا شود یا حتی در بعضی جهتها به صورت موقتی اجرا شود. اما تمایل شرکت های حمل و نقل ریلی و آژانس های مسافرتی برای اجرای تورهای ریلی، از شکل گیری همزمان بازار و محصولی جدید در گردشگری حکایت دارد که شاید به ارزان شدن سفر هم یاریی کند و به رونق صنعت گردشگری مناطق بکر و زیبا که از چشم گردشگران دور مانده یاری کند.

آقای حامد خلیلی، مجری قطار گردشگری لرستان در رابطه با راه اندازی این قطار توریستی به ایسنا گفت: این قطار یک ریل باس با چهار واگن به ظرفیت 336 نفر است که در همان جهت ریلی تهران خوزستان حرکت می کند، اما با توجه به جاذبه های این منطقه تنها 74 کیلومتر از این جهت ریلی، برش خورده که آبشارها، تونل ها و پل های تاریخی و ایستگاه های قدیمی راه آهن لرستان نیز در این بخش قرار می گیرند. وی اضافه نمود: مبدأ حرکت این قطار گردشگری، ایستگاه اراک است که مسافران از این نقطه با قطار به درود در لرستان منتقل می شوند و از آن پس گردش مسافران روی خط آهن لرستان شروع می شود. سفر با این قطار یک روز طول می کشد و در نهایت در ایستگاه اراک به سرانجام می رسد.

خلیلی اضافه نمود: قطار گردشگری لرستان تقریباً در تمام ایستگاه ها توقف دارد و گردشگران از آن پیاده می شوند. این توقف ها در پنج شش ایستگاه تنها چند دقیقه طول می کشد که ما به آن توقف دیدی می گوئیم. اما قطار گردشگری لرستان در یکی از ایستگاه ها حدود 20 دقیقه توقف دارد که فرصتی برای دیدن پل های بلند لرستان و آبشارهای آن به مسافران می دهد. در ایستگاه بیشه نیز این توقف تا دو ساعت ادامه دارد تا مسافران فرصت کافی برای بازدید از این منطقه منحصر به فرد داشته باشند. ایستگاه سرانجامی قطار گردشگری لرستان ، آب مامون است که بعد از یک ساعت توقف دوباره به درود برمی شود و حرکت آن تا اراک ادامه دارد.

قیمت بلیط قطار گردشگری لرستان برای سال 98 برای هر نفر 195 هزار تومان قیمت گذاری شده است. بسته کامل سفر با این قطار توسط تعدادی از آژانس های گردشگری لرستان عرضه شده است که در صورت تمایل می توانید به آن ها مراجعه کنید. نکته ای که باید به آن توجه کرد این است که بر خلاف بعضی اظهارات مسئولان، مبدأ حرکت این قطار تهران نیست و برای همسفر شدن با این قطار گردشگری باید به لرستان یا اراک رفت.

قطار گردشگری لرستان در ایستگاه های دورود، چم چیت، آبشار عیدانه، بیشه، 501، 503، سپیدشت، چمسنگر، کشور، 538 و آب مامون توقف دارد و همین جهت را به دورود و سپس اراک برمی شود.

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: الی گشت
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 1171

به "راه اندازی اولین قطار گردشگری لرستان همزمان با نوروز 98" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه اندازی اولین قطار گردشگری لرستان همزمان با نوروز 98"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید