ساخت تصفیه خانه آب رفسنجان به کجا رسید؟

به گزارش جعبه مهر، خبرنگاران/کرمان مجری طرح احداث کارخانجات مواد شیمیایی و تصفیه خانه رفسنجان آخرین شرایط احداث تصفیه خانه آب رفسنجان را تشریح کرد.

ساخت تصفیه خانه آب رفسنجان به کجا رسید؟

مهندس حسین تقی زاده عصر امروز 12 دی ماه در بازدید فرماندار و اعضای شورای تامین شهرستان رفسنجان از فرایند ساخت تصفیه خانه آب شرب شهرستان اظهار کرد: عملیات اجرایی احداث تصفیه خانه در خردادماه 1400 به صورت رسمی شروع شده است.

وی اضافه کرد: مخزن آب خام با ظرفیت 20000 مترمکعب جهت ذخیره سازی آب مورد احتیاج خط تصفیه و بعلاوه جهت اضافه کردن گاز کلر و یا ازن به آب، مجموعه تاسیساتی ژنراتور گاز ازن، ساختمان آماده سازی مواد شیمیایی، مجموعه سازه ای لخته سازی و ته نشست مواد شیمیایی موجود در آب، سازه فیلتر سریع ماسه ای- کربنی به منظور پاک سازی نهایی آب، ایستگاه کلر زنی جهت میکروب زدایی، مخزن آب پاک و تصفیه شده با ظرفیت 20000 مترمکعب جهت ذخیره سازی و انتقال آب تصفیه شده به سمت شهر از مشخصات فنی این طرح است.

به گفته وی بودجه اولیه این پروژه 158 میلیارد تومان و 285000 یورو به صورت ارزی است که با پیشرفت کار، به علت پرداخت تعدیل، این مبلغ افزایش خواهد یافت.

وی توضیح داد: پیشرفت کلی واقعی پروژه تا انتها آذرماه 1400، حدود 12درصد است و انتظار می رود تا انتها فروردین ماه 1402 عملیات پیش راه اندازی پروژه شروع گردد.

مجری طرح احداث کارخانجات مواد شیمیایی و تصفیه خانه رفسنجان بیان کرد: از آنجا که اندازه ارسنیک آب شرب رفسنجان بالاست علاوه بر روش شیمیایی، پیش بینی می گردد، از روش تزریق گاز ازن جهت تصفیه تقریباً تمام ارسنیک و فلزات سنگین استفاده می گردد.

تقی زاده یادآور شد: ظرفیت نهایی تصفیه خانه آب رفسنجان، 930 لیتر در ثانیه است، ضمن آنکه با روش شیمیایی و ازن زنی بیش از 95درصد ارسنیک و فلزات سنگین آب آشامیدنی شهر حذف خواهد شد و مردم شهر می توانند آب آشامیدنی سالمی را مصرف نمایند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهرستان رفسنجان نیز در شرح سیستم تله متری آب و فاضلاب رفسنجان گفت: پروژه تله متری شرکت آب و فاضلاب رفسنجان با هزینه ای بالغ بر 10 میلیارد تومان جهت اتوماسیون و مانیتورینگ تاسیسات آب شرب شهر رفسنجان طراحی و اجرا شده است.

حسین چرخ انداز اضافه کرد: این پروژه با هدف کنترل و نظارت لحظه ای بر جریان فراوری، انتقال و توزیع آب و بعلاوه مدیریت و کنترل در بسترهای انرژی، هدر رفت آب، کیفیت و سلامت آب و کاهش زمان توقف در فرایند توزیع با برقراری ارتباط هوشمند کلیه تجهیزات و مخازن و بهبود کیفیت و کمیت آب مورد احتیاج مشترکین طراحی و برنامه ریزی شده است.

وی تاکید نمود: مهمترین دستاورد اجرای این پروژه افزایش رضایت مندی مشترکین، تصمیم گیری بهینه، افزایش راندمان و طول عمر تاسیسات این شرکت می باشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 2 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 2 اردیبهشت 1401 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 11112

به "ساخت تصفیه خانه آب رفسنجان به کجا رسید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت تصفیه خانه آب رفسنجان به کجا رسید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید