سالانه 100 قمی قربانی سوانح رانندگی درون شهری می شوند

به گزارش جعبه مهر، دهناد گفت: به علت افزایش روزافزون استفاده از خودرو های شخصی و بی توجهی به قوانین هدایت و رانندگی سالانه به صورت میانه 100 شهروند در اثر سوانح رانندگی جان خود را از دست می دهند.

سالانه 100 قمی قربانی سوانح رانندگی درون شهری می شوند

به گزارش خبرنگاران از قم، سیدمحمدحسین دهناد رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر قم در نشست خبری پیش از ظهر امروز در سالن رضوان شهرداری قم گفت: طبق برآورد های اجرا شده 70 درصد از سفر های درون شهری شهروندان قمی در مسافت کمتر از 3 کیلومتر انجام می گیرد که احتیاج چندانی در آن ها به استفاده از خودرو نیست.

او ادامه داد: در سند راهبردی حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم برنامه ای جهت استفاده از دوچرخه در سفر های کمتر از یک کیلومتر و توسعه و استانداردسازی پیاده راه ها با هدف کاهش استفاده از خودرو های شخصی در نظر گرفته شده است.

دهناد اعلام کرد: بر مبنای آمار استانی در 15 سال گذشته مقدار استفاده از ناوگان عمومی در سفر های شهری با کاهش 10 درصدی از 18 درصد به کمتر از 8 درصد رسیده در حالی که در این مدت تعداد خودرو های شخصی سه برابر و سهم خودرو های شخصی از سفر های شهری دو برابر شده است.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر قم عنوان نمود: شهرداری قم کوشش می نماید با به روزرسانی و ورود به عرصه های نوین خدمات رسانی مانند ارائه کارت های شهروندی با امکانات ویژه، دخیل کردن رضایتمندی و نظر شهروندان در فعالیت ناوگان عمومی و تعین زمان حرکت و توقف اتوبوس ها در ایستگاه ها و خطوط عبوری بخشی از سهم از دست رفته خود در حمل مسافر را جبران کند.

دهناد با اشاره به تدوین سند راهبردی حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم، اعلام کرد: در این سند مباحثی مانند دوام زیرساخت های موجود، کاهش آلودگی هوا، افزایش ایمنی موتورسیکلت ها و عابران پیاده، توسعه فرهنگ استفاده از دوچرخه و پیاده راه ها و آموزش مسائل ترافیکی از دوران مدرسه مورد توجه بوده است.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر قم بعلاوه آخرین شرایط قطار شهری قم را مورد اشاره قرار داد و گفت: فاز نخست خط یک مترو قم حدفاصل میدان کشاورز تا میدان مطهری در حال تست گرم است و به زودی به بهره برداری خواهد رسید.

ح

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 14 بهمن 1400 بروزرسانی: 14 بهمن 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 11039

به "سالانه 100 قمی قربانی سوانح رانندگی درون شهری می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سالانه 100 قمی قربانی سوانح رانندگی درون شهری می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید