سمن سرای تشکل های سازمان میراث فرهنگی در 12 استان کشور فعال است

به گزارش جعبه مهر، مسئول سمن سرای تشکل های مردم نهاد سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: سمن سرای تشکل های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در 12 استان ایران فعال است.

سمن سرای تشکل های سازمان میراث فرهنگی در 12 استان کشور فعال است

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهار محال و بختیاری، عباس ایمانی در سومین دوره توانمندسازی تشکل های گردشگری منطقه 2 کشور به میزبانی چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: امید است بتوان در این استان با راه اندازی سمن سرا (خانه تشکل های سابق) زمینه جذب و رونق گردشگری استان ها را فراهم کرد.

وی اضافه نمود: در حوزه سمن سرای تشکل های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با آغاز فعالیت آقای اربابی معاون سرمایه گذاری، امور حقوقی و مجلس و آقای تاجیک مدیرکل مدیرکل امور مجامع و تشکل های مردم نهاد سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور جهش مطلوبی در این حوزه رخ داد.

ایمانی شرح داد: در این مدت طی تعامل اجرا شده با وزارت کشور، سمن سرای سمن سرای تشکل های فعال در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به صورت استانی احیاء شد.

وی یادآور شد: پس از آن شیوه نامه ای ایجاد و بهره برداری به استان ها جهت اعمال، ابلاغ شده است.

مسئول سمن سرای تشکل های مردم نهاد سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: امید است با این نگاه بتوان از ظرفیت سمن ها در راستای توسعه گردشگری، حفظ و احیای میراث فرهنگی و رونق و ترویج استفاده از تولیدات صنایع دستی به صورت ملی و بین المللی اقدام نمود.

وی گفت: برای ارتقای کمی و کیفی صنعت گردشگری، حفظ و احیای میراث فرهنگی و ترویج صنایع دستی در چهارمحال و بختیاری باید سمن سرای تشکل های این استان هر چه سریع تر راه اندازی شود.

ایمانی تاکید کرد: امیدواریم چهارمحال و بختیاری همانند اردبیل و آذربایجان شرقی و سایر استان های پیشرو در ایجاد و بهره برداری سمن سرای تشکل های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری باشد.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری چهارمحال و بختیاری نیز گفت: سازمان های مردم تقویت و حمایت شوند.

شهرام مقدس شرح داد: برگزاری این دوره های اموزشی نقش مهمی در ارتقای کمی و کیفی توان علمی سمن ها دارد.

وی اضافه نمود: دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری چهارمحال و بختیاری بسته های فرهنگی و حمایتی برای تقویت سازمان های مردم نهاد را در دستور کار دارد.

مقدس تاکید کرد: دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری چهارمحال و بختیاری همچنین آمادگی دارد تا در صورت اختصاص یک مکان مناسب از سوی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان برای راه اندازی سمن سرای این استان نسبت به تجهیز آن اقدام کند.

وی یادآور شد: در این صورت می توان به عملکرد مطلوب تری از فعالیت های سازمان های مردم نهاد رسید.

سرپرست معاونت گردشگری و سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری نیز گفت: سومین دوره توانمندسازی تشکل های گردشگری منطقه 2 کشور به میزبانی بام ایران و به مدت 2 روز آغاز به کار کرد.

محمدرضا عباسی شرح داد: در سومین دوره توانمندسازی تشکل های گردشگری منطقه 2 کشور به میزبانی شهرکرد افزون بر 60 نفر از اعضای فعال سمن های گردشگری استان های هرمزگان، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، اصفهان و فارس حضور دارند.

وی گفت: آموزش، تمرکززدایی، استفاده از ظرفیت های تشکل ها برای معرفی جاذبه ها، بهره مندی اقتصادی جامعه محلی و فراهم کردن بسترهای افزایش اشتغال، کاهش نرخ بیکاری و رونق اقتصادی جزو مهمترین اهداف برگزاری سومین دوره توانمندسازی تشکل های گردشگری منطقه 2 کشور به میزبانی چهارمحال و بختیاری محسوب می شود.

عباسی تاکید کرد: سازمان های مردم به عنوان بازوان توانمند اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری به خصوص در حوزه گردشگری هستند.

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: میراث آریا
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 2624

به "سمن سرای تشکل های سازمان میراث فرهنگی در 12 استان کشور فعال است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سمن سرای تشکل های سازمان میراث فرهنگی در 12 استان کشور فعال است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید