شرط مجلس برای حذف ارز 4200 تومانی

به گزارش جعبه مهر، رحیم زارع نماینده مردم آباده و سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 1401 در جلسه علنی امروز (یکشنبه 19 دی ماه) مجلس و در دفاع پایانی از کلیات لایحه بودجه سال آینده با بیان اینکه حجم نقدینگی فعلی در کشور هر زمان بخواهد می تواند در بخش های مختلف اقتصاد کشور یک طوفان مخرب ایجاد کند، گفت: دولت کوشش نموده است تا در لایحه بودجه 1401 حدود 3400 هزار میلیارد تومان را از حوزه های مختلف تامین کند تا این اندازه از نقدینگی به سمت فراوری راهنمایی گردد و این تصمیم برای نخستین بار اتخاذ شده است.

شرط مجلس برای حذف ارز 4200 تومانی

به گزارش تسنیم، وی بعلاوه از حذف مشروط ارز ترجیحی در لایحه بودجه اطلاع داد و گفت: معنای حذف مشروط این است که دولت تضمین دهد که اقلام پرمصرف را با قیمت ثابت و بدون تغییر به دست مردم برساند و نرم افزار آن هم در کمیسیون تلفیق طراحی شده است.

این نماینده مجلس اضافه کرد: ما با پرداخت یارانه نقدی کور موافق نیستیم و در کمیسیون تلفیق هم بر این موضوع تاکید نموده ایم که یارانه حاصل از ارز ترجیحی به صورت هوشمند به دست مردم برساند.

زارع در ادامه به کاهش کسری بودجه در لایحه دولت اشاره نمود و اضافه کرد: کسری تراز عملیاتی بودجه از 464 هزار میلیارد تومان در بودجه امسال به 300 هزار میلیارد تومان در بودجه 1401 کاهش یافته که این یک حسن است و همه هم می دانیم که در یک سال امکان صفر شدن کسری بودجه وجود ندارد.

وی به اختصاص 15 هزار میلیارد تومان قیر رایگان برای دستگاه های اجرایی جهت اجرای پروژه های عمرانی در لایحه دولت اشاره نمود و گفت: با پیش بینی های اجرا شده برای پالایشگاه ها ظرفیت 300 هزار بشکه در روز فراهم می گردد و 300 هزار میلیارد تومان نیز برای طرح های بهینه سازی سوخت پیش بینی شده است.

نماینده مردم آباده در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: 106 هزار میلیارد تومان نیز یارانه دارو و گندم در سال آینده در نظر گرفته شده و در رابطه با حقوق و دستمزد ها 600 هزار میلیارد تومان باید حقوق پرداخت گردد و دولت برای 1401 باید 180 هزار میلیارد تومان نیز از بدهی های سال های قبل را تسویه کند که کار سنگینی است و راه هایی برای آن پیش بینی شده است.

زارع توضیح داد: در شرایطی دولت این بودجه را آورده است که اگر گزارش صندوق بین الملل پول درباره شاخص های کلان مالی مان را مطالعه کنیم متوجه می شویم که شاهکار نموده است.

وی با تاکید بر اینکه اصلاحات مدنظر نمایندگان حتما در کمیسیون تلفیق لحاظ می گردد، گفت: دولت در وضعیتی واقع شده است که این بودجه هم سیاسی است و هم مالی، لذا نمایندگان به کلیات بودجه رأی بدهند تا جزئیات آن با نظر مجلس اصلاح گردد.

منبع: فرارو
انتشار: 21 اسفند 1400 بروزرسانی: 21 اسفند 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 11079

به "شرط مجلس برای حذف ارز 4200 تومانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرط مجلس برای حذف ارز 4200 تومانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید