شیوه نامه اجرایی فعالیت های گردشگری و تفریحی در منابع و تاسیسات آبی ابلاغ شد

به گزارش جعبه مهر، انجام فعالیت های گردشگری و تفریحی در منابع و تاسیسات آبی و پیرامون آنها، مبتنی بر اهداف و سیاست های دولت در سند چشم انداز کشور و همچنین قوانین و مقررات جاری وزارت نیرو و سازمان میراث فرهنگی با ملاحظات زیست محیطی تبیین شده است.

شیوه نامه اجرایی فعالیت های گردشگری و تفریحی در منابع و تاسیسات آبی ابلاغ شد

لذت بخشترین تجربه سفر را با دور زمین تجربه کنید.

خبرنگاران: بر اساس اعلام وزارت نیرو، بر اساس این شیوه نامه که به تمامی استان های کشور نیز ابلاغ شده است، در کمیته ای مشترک با سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نسبت به صدور مجوز به فعالان حوزه گردشگری برای استفاده از فضاهای در اختیار وزارت نیرو اقدام خواهد شد.

بنابر این گزارش، به منظور تسهیل و توسعه سرمایه گذاری در بخش گردشگری در منابع و تاسیسات آبی و پیرامون آنها تفاهم نامه ای میان وزارت نیرو و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در هفتم خرداد ماه سال جاری منعقد و بر اساس آن مقرر شد شیوه نامه اجرایی فعالیت های گردشگری و تفریحی در منابع و تاسیسات آبی و پیرامون آنها تهیه و مورد عمل قرار گیرد.

شیوه نامه مزبور با مشارکت نمایندگان دفاتر تخصصی وزارت نیرو، شرکت مادر تخصصی مدیریت منابع آب و معاونت سرمایه گذاری امور حقوقی و مجلس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تهیه شده و در آن ضوابط و فرآیندهای مورد احتیاج انجام فعالیت های گردشگری و تفریحی در منابع و تاسیسات آبی و پیرامون آنها، مبتنی بر اهداف و سیاست های دولت در سند چشم انداز کشور و همچنین قوانین و مقررات جاری وزارت نیرو و سازمان میراث فرهنگی با ملاحظات زیست محیطی تبیین شده است.

بر اساس این گزارش، تثبیت صندلی آب در توسعه گردشگری، بهره برداری بهینه و پایدار از منابع آب و اراضی در اختیار و یاری به ایجاد زمینه های اشتغال افزایش درآمد جوامع محلی، شناسایی و معرفی ظرفیت های گردشگری و تفریحی در منابع و تاسیسات آبی و پیرامون آنها، تشویق و ترغیب سرمایه گذاران بخش غیردولتی در این زمینه، شفاف سازی مسئولیت ها و نحوه صدور مجوز برای فعالیت های گردشگری و اطمینان از رعایت استانداردهای کمی و کیفی و ضوابط قانونی بهره برداری از منابع و تاسیسات آبی از جمله اهداف این شیوه نامه اجرایی به شمار می آید.

این گزارش حاکی است، همکاری مشترک بین وزارت نیرو و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری می تواند علاوه بر افزایش اشتغال، در ایجاد نشاط و گذراندن اوقات فراغت شهروندان اثرگذار باشد.

منبع: چمدان
انتشار: 17 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 2524

به "شیوه نامه اجرایی فعالیت های گردشگری و تفریحی در منابع و تاسیسات آبی ابلاغ شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شیوه نامه اجرایی فعالیت های گردشگری و تفریحی در منابع و تاسیسات آبی ابلاغ شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید