ظرفیت اسکان 30هزار زائر اربعین در ایلام

به گزارش جعبه مهر، استاندار ایلام از ظرفیت اسکان 30هزار زائر اربعین در ایلام اطلاع داد و اضافه کرد: در بخشنامه ای از تمامی فرمانداران خواسته شده تا امکانات لازم را برای اسکان و پذیرایی زائران در نظر بگیرند.

ظرفیت اسکان 30هزار زائر اربعین در ایلام

به گزارش خبرنگاران به نقل از اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع ایلام، قاسم سلیمانی دشتکی در حاشیه بازدید از موکب محبان امیرالمؤمنین (ع) اظهار کرد: این ظرفیت در اقامتگاه ها، موکب ها، مساجد و تکایا برای اسکان اضطراری زائران در زمان ازدحام جمعیت فراهم شده است.

او اضافه کرد: وزیر راه و شهرسازی و اعضای ستاد مرکزی اربعین در روزهای آینده با استقرار در مرز مهران وضعیت تردد را آنالیز و تعداد اتوبوس های مورداحتیاج برای حمل ونقل مناسب زائران را برآورد می نمایند تا اقدامات لازم برای تأمین ناوگان حمل ونقل انجام گردد.

رئیس ستاد اربعین استان ایلام توضیح داد: حجم تردد زائران از مرز مهران در اربعین سال جاری از ابتدای ماه صفرتا امروز نسبت به مدت مشابه سال گذشته چهار برابر افزایش یافته و میانگین بالاترین خروج زائران از 150 هزار نفر به 250 هزار نفر افزایش یافته است.

او اضافه کرد: بالاترین تعداد برگشت زائران از مرز مهران در یک شبانه روز در اربعین سال های گذشته 242هزار نفر بوده درحالی که سال جاری پیش بینی می گردد به 300 تا 400 هزار نفر برسد.

سلیمانی دشتکی تأکید کرد: سال جاری بیشتر زائران با خودروهای شخصی به مرز مهران مراجعه نموده اند این موضوع باعث شده تا حدود زیادی از فشار ترابری زائران به خارج استان کاهش پیدا کند، اما با توجه به حجم زیاد زائرانی که با وسایل نقلیه عمومی به مهران آمدند احتیاج به سه هزار دستگاه اتوبوس برون شهری لازم است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 3 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 3483

به "ظرفیت اسکان 30هزار زائر اربعین در ایلام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظرفیت اسکان 30هزار زائر اربعین در ایلام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید