لاهوتی: دولت و مجلس پس از جلسه سوال از رییس جمهور وارد گفت وگو شوند

به گزارش جعبه مهر، سخنگوی فراکسیون مستقلین مجلس شورای اسلامی گفت که پس از جلسه سوال از رییس جمهور دولت و مجلس شورای اسلامی باید وارد گفت وگو شوند و نسبت به برطرف نقاط ضعف اقدام لازم را انجام دهند.

لاهوتی: دولت و مجلس پس از جلسه سوال از رییس جمهور وارد گفت وگو شوند

مهرداد لاهوتی در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: اولین بار است که سوال از رییس جمهور به این شکل در مجلس شورای اسلامی مطرح می گردد و این که نمایندگان از پاسخ رییس جمهور قانع نشدند با سوال از وزرا متفاوت است. طبق آیین نامه سوال از رییس جمهور در صورتی به قوه قضاییه ارجاع می گردد که نقض یا استنکاف از قانون باشد و این موضوعی است که نیازمند اصلاح در آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی است.

وی اضافه نمود: حتما قرار نیست که قوه قضاییه وارد این ماجرا گردد ضمن این که کوتاهی با تخلف از قانون متفاوت است و ارجاع به قوه قضاییه زمانی است که تخلف عمدی از قانون انجام شده باشد و جرمی اتفاق افتاده باشد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی توضیح داد: آنچه که ما پس از سوال از رییس جمهور به آن نیازداریم این است که تیم های دولت و مجلس شورای اسلامی با یکدیگر گفت وگو نمایند و نقاط ضعف موجود را رفع نمایند.

لاهوتی با اشاره به افزایش قیمت ارز و طلا در پی طرح سوال از رییس جمهور در مجلس شورای اسلامی توضیح داد: این امر در واقع تبعیت از فضای روانی بوده است. به هرحال نکته ای که باید به آن توجه کرد این است که ما با افزایش نقدینگی مواجهیم. اینها کسانی هستند که خائن نیستند صرفا پولدار هستند ولی دولت نتوانسته اعتمادشان را برای سرمایه گذاری جلب کند، لذا طبیعی است که به دنبال زمین، ساختمان و دلار و طلا می روند و وقتی فضای روانی ایجاب کند ممکن است یک بازار را تحت الشعاع قرار دهند.

وی در انتها اظهار کرد: ما در بلندمدت باید اعتماد و آرامش لازم را ایجاد کنیم و در کوتاه مدت نیازمند جمع کردن نقدینگی با روش های موثر هستیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 26 آبان 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 227

به "لاهوتی: دولت و مجلس پس از جلسه سوال از رییس جمهور وارد گفت وگو شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لاهوتی: دولت و مجلس پس از جلسه سوال از رییس جمهور وارد گفت وگو شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید