مذاکره شرکت اِنی ایتالیا با زنگنه درباره توسعه میدان های مشترک

به گزارش جعبه مهر، خبرنگاران: مدیر عامل شرکت مهندسی و توسعه نفت از سفر مدیران شرکت نفتی اِنی ایتالیا به ایران اطلاع داد و گفت: مسئولان این شرکت با وزیر نفت درباره توسعه میدان های مشترک مذاکره کردند.

مذاکره شرکت اِنی ایتالیا با زنگنه درباره توسعه میدان های مشترک

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرنگاران، عبدالرضا حاجی حسینی نژاد؛ مدیر عامل شرکت مهندسی و توسعه نفت در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به اینکه توسعه بزرگترین میدان نفتی منطقه غرب کارون از زمان خلع ید شرکت چینی با منابع اقتصادی شرکت ملی نفت ایران در حال اجراست گفت: این طرح در دو فاز تعریف شده که در فاز نخست فراوری نفت 300 هزار بشکه و در فاز دوم فراوری 600 هزار بشکه افزایش خواهد یافت.

وی خاطرنشان کرد: توسعه میدان آزادگان شاقتصادی به صورت بیع متقابل و با هدف فراوری 75 هزار بشکه نفت خام در احال اجراست که پیش بینی می گردد تا شهریور ماه این افزایش فراوری محقق گردد. همچنین در صورت اجرای فاز دوم توسعه میدان آزادگان شاقتصادی فراوری از این میدان به 100 هزار بشکه افزایش می یابد.

حسینی نژاد با اشاره به اینکه از میدان نفتی یادآوران هم اکنون 51 هزار بشکه نفت خام برداشت می گردد خاطرنشان کرد: پیش بینی می گردد در نیمه دوم سال فراوری از این میدان به 85 هزار بشکه برسد.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت گفت: توسعه میدان یاران جنوبی با هدف فراوری 50 هزار بشکه در روز تا اوایل سال 96 تکمیل خواهد شد.

حسینی نژاد با اشاره به اینکه 16 دکل حفاری در میدان آزادگان جنوبی فعال است گفت: همچنین 9 دکل در یاران جنوبی و پنج دکل در یاران شاقتصادی و 5 دکل دیگر در میدان آذر مستقر است.

وی از اجرای فاز نخست طرح توسعه میدان کیش اطلاع داد و گفت: این پروژه به ظرفیت 25 میلیون مترمکعب گاز در زمستان 95 به بهره برداری خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت از سفر مدیران شرکت نفتی انی ایتالیا اطلاع داد و گفت: چند روز پیش مسئولان این شرکت با وزیر نفت درباره توسعه میدان های مشترک مذاکره کردند اما نتیجه این مذاکرات هنوز به صورت رسمی اعلام نشده است.

مدیرعامل شرکت مهندسی توسعه نفت ایران با اشاره به برگزاری کنفرانس لندن با هدف رونمایی از قراردادهای جدید نفتی ایران گفت: میدان هایی مانند چنگوله و آذر که تاکنون توسعه نیافته اند برای جذب سرمایه گذار در کنفرانس لندن معرفی خواهند شد.

حسینی نژاد از ساخت دو مخازن ذخایر استراتژیک نفتی با ظرفیت پنج میلیون بشکه تا انتها سال اطلاع داد و گفت: ظرفیت یکی از مخازن یک میلیون بشکه و دیگری چهار میلیون بشکه است.

وی درباره سفر اخیرش به کشور چین و مذاکره با چینی ها گفت: مذاکره درباره توسعه میدان نفتی مسجدسلیمان بود که توافقاتی نیز با بعضی بانک های چینی به منظور تأمین اقتصادی طرح توسعه این میدان نفتی صورت گرفت.

منبع: تسنیم
انتشار: 7 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 3525

به "مذاکره شرکت اِنی ایتالیا با زنگنه درباره توسعه میدان های مشترک" امتیاز دهید

1 کاربر به "مذاکره شرکت اِنی ایتالیا با زنگنه درباره توسعه میدان های مشترک" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مذاکره شرکت اِنی ایتالیا با زنگنه درباره توسعه میدان های مشترک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید