مصطفی الکاظمی کیست؟

به گزارش جعبه مهر، مصطفی عبداللطیف مشتت ملقب به مصطفی الکاظمی در سال 1967 در بغداد به دنیا آمد و 52 سال سن دارد، او داری مدرک فوق لیسانس حقوق است.

مصطفی الکاظمی کیست؟

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، مصطفی عبداللطیف مشتت ملقب به مصطفی الکاظمی در سال 1967 در بغداد به دنیا آمد و 52 سال سن دارد، او داری مدرک فوق لیسانس حقوق است.

او از سال 2016 تا به امروز سمت ریاست سازمان اطلاعات عراق را بر عهده دارد. سیاسی و روزنامه نگار عراقی است و نقش زیادی در دوره گذشته در آشتی و توافق بین گروه های سیاسی عراق داشته است. وی از معارضین رژیم صدام بوده و مدت طولانی را نیز در خارج از کشور گذرانده است.

وی مدت زیادی را به کار روزنامه نگاری مشغول به فعالیت بود و سردبیری مجله الاسبوعیه را بر عهده داشت. مدتی سردبیر بخش عراق پایگاه اینترنتی بین المللی مونیتور شد و مقاله هایی به منظور ترویج افکار همزیستی اجتماعی در عراق، حفظ آینده و جایگاه تاریخی کشور و رفع نقاط ضعف نظام سیاسی جدید آن نوشت.

وی همچنین چند کتاب به رشته تحریر در آورده است که که مهمترین آن (مسألة العراق - المصالحة بین الماضی والمستقبل) یا مساله عراق - آشتی میان گذشته و آینده است.

گفته می شود که وی فردی مستقل و به هیچیک از احزاب سیاسی عراقی وابستگی ندارد. حیدر العبادی نخست وزیر سابق عراق وی را در ژوئن 2016 به عنوان رئیس سازمان اطلاعات عراق انتخاب کرد که تا به امروز نیز عهده دار این سمت است.

الکاظمی پس از رسیدن به این مقام، سازمان اطلاعات عراق را از دخالت در فعالیت های سیاسی بدور نگه داشته است که مهمترین تلاش وی برای اصلاح ساختار های این سازمان بود.

وی همچنین مدیرعامل بنیاد الذاکره عراق بود که برای مستند سازی جنایات رژیم صدام تاسیس شده است و دارای تجربه زیادی در زمینه تهیه اسناد به ویژه فیلم از قربانیان جنایات رژیم سابق است.

الکاظمی پس از مدتی مدیر بنیاد الحوار الانسانی (گفت وگوی انسانی) شد که یک بنیاد مستقل برای حل اختلافات اجتماعی، فرهنگی و ترویج گفتگو برای حل بحران ها به جای توسل به خشونت است.

شرکت دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 5639

به "مصطفی الکاظمی کیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مصطفی الکاظمی کیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید