معروف ترین معابد تایلند، پلی بین زندگی و مرگ

به گزارش جعبه مهر، حدود 95 درصد از جمعیت کشور تایلند بودایی هستند و همین امر باعث می گردد که صدها معبد مختلف در بانکوک که از دیدنی های تایلند هستند، وجود داشته باشد که از آن ها بعنوان چشمه یا Waste یاد می گردد. بعضی از این معابد، بسیار کوچک هستند. آن ها را در مکان های مختلفی از جمله کنار خیابان های اصلی و یا فرعی، می توانید ببینید که برای بازدید از آن ها احتیاج به تورهای گردشگری نیست. اما بعضی دیگر از اهمیت بالایی برخوردارند و بسیار با احترام هستند. این مجسمه ها اکثراً در بخشی از مجتمع های عظیم در مدارس قرار گرفته اند و در همه کتابهای راهنمای بانکوک می توانید به آن ها دسترسی داشته باشید. در اینجا هفت تا از بهترین معابد بانکوک براساس اهمیت تاریخی و ساختار زیبایی شناسی آورده شده است. به یاد داشته باشید برای حضور در این مکان های مقدس باید لباس مناسبی بپوشید به صورتی که بتواند پاها و شانه های شما را بپوشاند. ما در این مقاله شما را با معابد تایلند و معروف ترین معابد تایلند آشنا خواهیم کرد.

معروف ترین معابد تایلند، پلی بین زندگی و مرگ

با تور ارزان تایلند به طبیعتی همچون بهشت سفر کنید

1.وات آرون

این معبد که از معروف ترین معابد تایلند است بطوری که تصویر آن را بر روی سکه های 10 باهت تایلندی می توانید ببینید. درمیان معابد مختلف بانکوک این معبد از احترام و صندلی ویژه ای برخوردار است. این معبد که از معابد تایلند است، تحت عنوان معبد سحرگاه هم نامیده می گردد چرا که در قسمت غرب بندرگاه رودخانه چائو فرایا نهاده شده است. ساخت این برج سحرآمیز و خیره نماینده (برج فارا پرانگ) که با سرامیک های چینی رنگارنگی پر شده است، توسط پادشاه راما دوم در بین سال های 1809 تا 1824 میلادی شروع شد و درنهایت توسط شاه راما سوم در سالهای 1824 تا 1851 میلادی تکمیل شد. گرچه برج فارا پرانگ بزرگترین جاذبه گردشگری آرون است، اما همچنان جز کوچکی از این مجموعه به حساب می آید. در این مجموعه ساختمان های سفید دوست داشتنی زیارتگاه ها، حوضچه ها و کوچه های باریکی است. در یک نگاه کلی از بالا به این مجموعه بهترین مکان برای عکسبرداری از وات ارون، رفتن به آن سمت رودخانه است که باعث می گردد نمایی زیبا از این معبد را داشته باشید. عکس های بسیار شگفت انگیزی در زمان غروب آفتاب می توانید بگیرید. رستورانِ اقامتگاه آرون، دارای منظره های عالی و غذای فوق العاده است. این معبد زیبا از دیدنی های تایلند است.

2.وات فرا کایو

گردشگران احتمالا با معبد وات فرا کایو که از معروف ترین معابد تایلند است و در زمین های قصر افسانه ای گرند واقع شده به دلیل محبوبیت آن آشنایی بیشتری دارند. وات فرا کایو یکی از معابد مقدس بودایی امرالد و از دیدنی های تایلند است. امرالد یکی از بیشترین مجسمه های بودایی در تایلند را داراست که این مجسمه ها روی قطعه ای از سنگ سبز رنگ حکاکی شده است. این تصویر بودایی قطعا یکی از محبوب ترین مکان ها برای سفر است. بنابر وبسایت رسمی کاخ تایلند، این تصویر اولین بار در سال 1464 در چیانگ رای کشف شد. گفته می گردد که این تصویر تا زمان شاه لاناتای که به شاه تیلوک معروف بود در لامپانگ بود و سپس به چیانگ رای منتقل شد و پس از آن به لانگ پرابانگ، لائوس و در نهایت به ویتنام آورده شد. سپس پادشاه تونبوری یک سفیر برای برگرداندن آن فرستاد. زمانی که شاه رامای اول شهر بانکوک را که شامل قصر گرند می گردد ساخت، این مجسمه در کلیسای این شهر نصب شد و پس از آن در آنجا باقی ماند. علاوه بر این مجسمه ارزشمندی که در معبد بانکوک وجود دارد، این معبد که از معابد تایلند است دارای نقاشی های بی نظیری از داستان زندگی بودا، ضرب المثل ها و قسمت هایی از راماکین (نسخه تایلندی رامایانا) است.

3.وات فو

درست در نزدیکی کاخ گرند، معبد وات فو واقع شده است که از معروف ترین معابد تایلند است. این معبد در واقع خانه های بسیار بزرگ برای استقرار بزرگترین مجسمه بودا است و از دیدنی های تایلند است. قسمت زیرین پاهای 46متری این مجسمه که به فرم دراز کشیده است و پوششی طلایی روی آن واقع شده است. با مروارید تزئین شده است که در واقع 108 علامت متعلق به بودا را در ذهن شما تجسم می نماید. با توجه به آنچه که در کتاب تاریخ تایلندی آورده شده است پادشاه راما پس از رفتن به کاخ بزرگش این معبد را به عنوان محلی مذهبی به رسمیت شناخت و دستور داد تا نجیب زادگانی آن را تعمیر نمایند. در سال 1788 میلادی این کار انجام شد. بازسازی اولیه در مدت 7سال و 5 ماه و 28 روز به طول انجامید. در طول سلطنت پادشاه راما سوم، طولانی ترین دوره بازسازی در این مکان صورت گرفت. بازسازی ای که بیش از 16 سال و هفت ماه به طول انجامید. وات فو همچنین به عنوان یک مدرسه عالی ماساژ نام برده می گردد. چرا که از سال 1955 میلادی ماساژورهای تایلندی در آنجا به صورت حرفه ای آموزش داده می شدند. گردشگران می توانند برای ماساژ سنتی تایلندی و یا ثبت نام در دوره های آموزشی کوتاه یا بلند مدت ماساژ در این مدرسه ثبت نام نمایند. این معبد زیبا از معابد تایلند است.

4.وات بنچامابوفیت

این معبد همچنین با نام معبد سنگ مرمر که از دیدنی های تایلند است، نیز شناخته می گردد. معبد بنچامابوفیت یکی از زیباترین معابد سلطنتی است که به عنوان شاهکار معماری تایلندی برای این مردم بسیار حائز اهمیت و احترام است. سالن اصلی این معبد با سنگ مرمر ایتالیایی ساخته شده است و دارای ویژگی های نئوکلاسیک اروپایی است. در سال 1900 میلادی توسط پنجمین پادشاه راما در منطقه سرسبز بانکوک در نزدیکی دوسیت این معبد ساخته شد. خاکستر پادشاه راما پنجم نیز طبق وصیتش در سالن اصلی و در زیر مجسمه سوخوتای بودا به خاک سپرده شده است. اگر تصویرش برای شما اشناست به دلیل آن است که بر روی سکه های 5 باهاتی تایلندی نقش شده است.

5.وات ماهاتات یووارترانساریت

این معبد ممکن است زیباترین معابد بانکوک نباشد اما قطعا یکی از مهمترین و معتبرترین آن ها است. این معبد، یکی از 6 واتهای سلطنتی است که در دوره آیوتایا ساخته شده است. هنگامی که بانکوک به عنوان پایتخت تایلند انتخاب شد، این معبد به عنوان معبدی سلطنتی برای مراسم های سلنطتی مورد استفاده نهاده شد. امروزه این معبد، به عنوان دانشگاه ماهاتا یووارترانساریت شناخته می گردد که در سال 1887 تأسیس شد. این دانشگاه یکی از قدیمی ترین مؤسسات آموزش عالی تایلند برای راهبان بودایی و همچنین مرکز مدیتیشن ویپاسانا می باشد. گردشگران می توانند در این کلاس ها نیز شرکت نمایند. همچنین بازدید از مکان های نزدیک این معبد همچون بازار امولت و موزه ملی از ارزش بالایی برخوردار است.

6. وات ساکت

وات ساکت یکی دیگر از معابد بانکوک است که گردشگران زیادی را برای تاریخ با ارزشش به سمت خود جذب می نماید. اصلی ترین ویژگی این معبد، کوه طلایی نام دارد که درواقع مناره کج گنبدی شکلی است که از ورق طلا پوشیده شده است و برفراز آن منظرهای دیدنی از تمامی بانکوک نمایان است. این معبد که درواقع معبدی قابل توجه نیست در زمان آیوتهایا ساخته شد ولی در دوره پادشاه راما اول بازسازی شد. تپه کوه طلایی به دستور پادشاه راما دوم ساخته شد اما به دستور راما چهارم چدی طلایی بر روی آن نهاده شد. در زمان راما پنجم چدی دیگری بر آن اضافه شد که تا به امروز نیز موجود است. در درون این معبد تصویری از بودا نهاده شده است که بسیار حائز احترام است و توسط انگلیس بدان داده شده است. رسیدن به بالای این تپه در یک روز گرم می تواند بسیار وحشتناک باشد. بنابراین آب به همراه داشته باشید. اگر بتوانید برای مسافرت به خوبی برنامه ریزی کنید می توانید ماه نوامبر هر سال این معبد را در زیباترین حالتش در لوی کراتونگ ببینید.

7.وات ترایمیت

یکی دیگر از دلایلی که نباید معابد بانکوک را از روی ظاهرشان قضاوت کنید، معبد ترایمیت می باشد. این معبد محل بزرگترین مجسمه از طلای خالص در بانکوک است. این مجسمه در طی سالیان متمادی نادیده گرفته شد تا درنهایت کارگرانی که در این منطقه کار می کردند متوجه غول عظیم 5 تنی شدند. تصاویر یافت شده از بودا در سال 1950 میلادی نشان می دهد که با پاک کردن گچ های موجود بر روی این مجسمه غول پیکر، به آرامی معین شد که مجسمه هایی از جنس طلای ناب در زیر آن واقع شده است. این پوشش برای گمراه کردن مهاجمان برمه های نادان بر روی مجسمه نهاده شده بود. در خارج از معبد در سمت راست در بزرگ و غول پیکر قرمز رنگی وجود دارد که در تایلند آن را چالرم فراکیات می شناسند. این دروازه در سال 1999 میلادی به عنوان نمادی از رواج تلفیق فرهنگ چینی و تایلندی تحت حاکمیت پادشاه آن ساخته شد.

منبع: همگردی
انتشار: 26 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 3038

به "معروف ترین معابد تایلند، پلی بین زندگی و مرگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معروف ترین معابد تایلند، پلی بین زندگی و مرگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید