نصب اسکله شناور در ساحل بندرترکمن برای سهولت تردد گردشگران

به گزارش جعبه مهر، مدیر بنادر و دریانوردی استان گلستان از نصب اسکله پانتونی شناور در بندرترکمن برای رفاه حال گردشگران و مسافران اطلاع داد.

نصب اسکله شناور در ساحل بندرترکمن برای سهولت تردد گردشگران

با ما همراه باشید تا با بهترین تور ویتنام سفر کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان، الهیار اسعدی امروز سه شنبه 12 آذر ماه 98 در مصاحبه با صداوسیمای مرکز گلستان گفت: با نصب و بهره برداری از اسکله شناور (پانتونی) در سواحل شهرستان بندرترکمن، گردشگری دریایی در این استان مخصوصا تردد به جزیره آشوراده آسان تر می گردد.

او اضافه نمود: با توجه به حجم بالای تردد بین جزیره آَشوراده و بندر ترکمن و افزایش گشت تفریحی و پرنده نگری در خلیج گرگان همزمان با حضور پرندگان مهاجر، این اسکله نقش موثری برای سهولت جابه جایی مسافران خواهد داشت.

مدیر بنادر و دریانوردی استان گلستان اظهار داشت: سال گذشته بیش از یک صد هزار گردشگر داخلی و خارجی از جزیره آشوراده دیدن کردند.

او گفت: آشوراده که تمام سال میزبان انواع پرندگان بومی و مهاجر است و گونه های گیاهی و جانوری متنوع دیگری را هم در خود جای داده است سال 1354 خورشیدی جزو نخستین مناطق زیست کره دنیا معرفی و ثبت شد.

اسعدی توضیح داد: دولت مصوب نموده در 10درصد این جزیره طرح های گردشگری اجرا گردد تا بدون آسیب به اقلیم و محیط طبیعی آن، منطقه هم احیا و پویا گردد.

او بیان نمود: این اسکله فرانسوی به طول 55 متر و عرض 2 متر و با تامین اعتباری معادل 13میلیارد ریال از سوی سازمان بنادر و دریانوردی و با رعایت نکات زیست محیطی در محل اسکله قایقرانی بندرترکمن نصب شده است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 30 دی 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 4116

به "نصب اسکله شناور در ساحل بندرترکمن برای سهولت تردد گردشگران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نصب اسکله شناور در ساحل بندرترکمن برای سهولت تردد گردشگران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید