پرداخت 2.9 هزار میلیارد تومان وام کرونا به فعالان حمل ونقل

به گزارش جعبه مهر، مدیرکل دفتر بهره وری حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی گفت: تا خاتمه دی ماه 1399 با پرداخت حدود 60 درصد از تسهیلات حمایتی دولت به شرکت ها و رانندگان حمل ونقل برون شهری آسیب دیده از کرونا، میزان تسهیلات پرداختی به فعالان این بخش به رقم 2 هزار و 890 میلیارد تومان رسیده است.

پرداخت 2.9 هزار میلیارد تومان وام کرونا به فعالان حمل ونقل

به گزارش روز سه شنبه ارنا از پایگاه اطلاع رسانی و پایش آثار مالی کرونا، محسن صادقی اضافه نمود: از مجموع حدود چهار هزار و 800 میلیارد تومان تسهیلات درخواستی بخش حمل و نقل برون شهری، 2 هزار و 800 میلیارد تومان به متقاضیان در بخش حمل و نقل جاده ای و هوایی، ریلی و دریایی پرداخت شده است.

وی اظهارداشت: دولت در دو بخش به حمل و نقل عمومی برون شهری تسهیلات پرداخت نموده است. بخش اول به طور ویژه حوزه حمل و نقل هوایی و ریلی هستند که آسیب بسیار شدیدی از شیوع کرونا دیدند و بخش دیگر حمل ونقل عمومی برون شهری که با آسیب های قابل توجهی روبرو شدند. در مجموع حدود 211 هزار پرونده از سوی شرکت های حمل ونقلی برای دریافت این وام تشکیل شده که از این رقم، حدود 153 هزار پرونده به ارزش 2 هزار و 890 میلیارد تومان به پرداخت رسیده و بقیه پرونده ها نیز در فرایند پرداخت قرار دارند.

صادقی در خصوص آخرین شرایط تسهیلات ویژه شرکت های عظیم حمل ونقل هوایی و ریلی اضافه نمود: تا به امروز در بخش هوایی، از مجموع 29 پرونده که درخواست بیش از 2 هزار و 553 میلیارد تومان تسهیلات داشته اند، پرونده 10 شرکت به ارزش بیش از یک هزار و 750 میلیارد تومان پرداخت شده است.

وی اضافه نمود: در حوزه ریلی نیز از مجموع 61 پرونده متقاضیان با ارزش تقریبی 890 میلیارد تومان، تسهیلات 18 شرکت پرداخت شده که ارزش تسهیلات پرداختی به آن ها نیز حدود 170 میلیارد تومان است.

این مقام مسئول ادامه داد: از مجموعه کل درخواست های ثبت شده در سامانه کارا جهت اخذ تسهیلات حمایتی کرونا در بخش حمل و نقل که معادل حدود 266 هزار نفر شاغل است، تسهیلات معادل 175 هزار شاغل پرداخت شده است.

مدیرکل دفتر ارزیابی های مالی و مدیریت بهره وری حمل ونقل وزارت راه و شهرسازی همچنین خواهان تسریع در پرداخت تسهیلات حمایتی و تسهیل و تعجیل در پرداخت این تسهیلات از سوی بعضی بانک های عامل شد.

شرکت دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 9095

به "پرداخت 2.9 هزار میلیارد تومان وام کرونا به فعالان حمل ونقل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرداخت 2.9 هزار میلیارد تومان وام کرونا به فعالان حمل ونقل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید