کاهش بهای نفت رشد مالی کانادا را در سال آینده مختل خواهد نمود

به گزارش جعبه مهر، کاهش بهای نفت خام در بازارهای بین المللی رشد مالی کانادا را در سال 2015 مختل خواهد نمود.

کاهش بهای نفت رشد مالی کانادا را در سال آینده مختل خواهد نمود

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و آبشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

به گزارش سرویس بین الملل خبرنگاران، تحلیلگران و کارشناسان اقتصادی پیش بینی نموده اند کاهش بی سابقه بهای نفت آثار منفی مستقیمی بر رشد اقتصادی کانادا در سال آینده خواهد داشت اما آنها درباره میزان و شدت این تاثیرگذاری اتفاق نظر ندارند. کانادا در سالهای اخیر برای رشد اقتصادی خود حساب ویژه ای روی استخراج طلای سیاه باز نموده است.

بانک سرمایه گذاری نومورا گفت با توجه به این که صنعت نفت در اقتصاد کانادا از اهمیت زیادی برخوردار است، کاهش بهای نفت خام در بازارهای بین المللی به احتمال زیاد تاثیر منفی مستقیمی بر رشد اقتصادی این کشور خواهد گذاشت. استخراج نفت از شن های قیردار (نفت شیل) و صنایع وابسته به آن هشت درصد از فراوری ناخالص داخلی کانادا را به خود اختصاص داده است. کانادا در سال 2014 روزانه حدود سه میلیون و 400 هزار بشکه نفت فراوری کرد. این رقم نسبت به سال 2010 ، رشد 36 درصدی را نشان می دهد که به لطف آن، کانادا در سال 2014 در رتبه ششم فراوریکنندگان نفت نهاده شد.

پیش از کاهش بهای نفت خام که از اواسط سال 2014 شروع شد، بانک مرکزی کانادا رشد اقتصادی این کشور را در سال 2015 بین دو تا دو و نیم درصد پیش بینی نموده بود و صندوق بین المللی پول احتمال می داد که رشد اقتصادی کانادا در سال آینده به 2.4 درصد برسد.

اما با افزایش نگرانی ها تحت تاثیر کاهش بهای نفت خام در بازارهای بین المللی، استفن پولوز، رئیس بانک مرکزی کانادا پیش بینی های خود را درباره رشد اقتصادی این کشور در سال آینده میلادی کاهش داد و به 1.75 تا 2.25 درصد رساند. با این وجود فرایند کاهش بهای نفت همچنان ادامه پیدا کرد تا این که روز سه شنبه به 54 دلار در هر بشکه رسید که پائین ترین سطح قیمت نفت خام در پنج سال گذشته محسوب می گردد. تصمیم سازمان کشورهای صادر کننده نفت، اوپک مبنی بر کاهش ندادن سقف فراوری خود در تداوم فرایند نزولی بهای نفت تاثیر مستقیم داشته است. اوپک یک سوم از نفت مصرفی دنیا را فراوری می نماید.

یکی دیگر از عوامل خطرناک برای اقتصاد کانادا، میزان مصرف خانوارها است که می تواند در سال آینده تحت تاثیر تضعیف قدرت خرید، کاهش پیدا کند این خطر زمانی بیشتر احساس می گردد که مشاهده می کنیم کاهش بهای طلای سیاه، فعالیت بازارهای اقتصادی کانادا را مختل نموده است.

شاخص سهام بورس تورنتو روز سه شنبه هفت درصد نسبت به بالاترین سطح خود در اواخر تابستان کاهش پیدا کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 16 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 6091

به "کاهش بهای نفت رشد مالی کانادا را در سال آینده مختل خواهد نمود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش بهای نفت رشد مالی کانادا را در سال آینده مختل خواهد نمود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید