گرانی ارز دامن فراوری مشترک فیلم را می گیرد، سرنوشت لایه های دروغ

به گزارش جعبه مهر، محسن صرافی جانشین تهیه کننده لایه های دروغ در مصاحبه با خبرنگاران با اشاره به اینکه این فیلم سینمایی فراوری مشترک ایران و فنلاند است، گفت: حدود هفت سال پیش فیلمنامه ای نوشته یک فیلمنامه نویس آمریکایی با نام جو لیون به دست رامین سهراب کارگردان ایرانی رسید و او هم فیلمنامه را در اختیار من قرار داد تا برای فراوری آن تصمیم بگیریم. با توجه به اینکه فیلمنامه براساس الگوهای آمریکایی نوشته شده بود باید تغییراتی در آن ایجاد می کردیم تا بتواند در ایران قابل اجرا باشد.

گرانی ارز دامن فراوری مشترک فیلم را می گیرد، سرنوشت لایه های دروغ

وی اشاره به اینکه دریافت مجوز برای ساخت این فیلمنامه نزدیک به 6 ماه طول کشید، بیان نمود: فراوری فیلم اکشن در سینمای ایران بسیار سخت است چراکه محودیت هایی در قهرمان پروری در سینمای ایران وجود دارد مثلا حتما پلیس باید در بخشی از داستان به عنوان پاشنه آشیل حضور داشته باشد.

صرافی ادامه داد: همین مسایل سبب شد تا پلیس را به داستان وارد کنیم تا در سکانس هایی که لازم شد از قهرمان داستان حمایت کند.

وی تاکید نمود : در حال حاضر 70 درصد از لایه های دروغ فیلمبرداری شده است و با توجه به آسیب دیدگی رامین سهراب کارگردان فیلم در یکی از سکانس های اکشن، ادامه فیلمبرداری به ماه آینده موکول شده است.

جانشین تهیه کننده فیلم لایه های دروغ ادامه داد: فیلمبرداری بخش هایی که باید در فنلاند انجام می شد، تیر ماه سال قبل و نزدیک به 10 روز انجام شد.

وی با اعلام اینکه چون فیلم در کشور فنلاند نیز اکران می گردد از 2 بازیگر شناخته شده فنلاندی برای حضور در لایه های دروغ استفاده نموده اند، بیان نمود: در ایران به دلیل نبود حمایت اقتصادی با مشکلاتی در زمینه فراوری روبرو شدیم آن هم در حالی که سفیر فنلاند در ایران جلسه ای با مدیران سازمان سینمایی داشت تا درباره نوع حمایت ها تبادل نظر گردد.

جانشین تهیه کننده لایه های دروغ تاکید نمود: در حال حاضر به دلیل مشکل ورود ارز به ایران دچار مشکل بودجه شده ایم و از بنیاد سینمایی فارابی درخواست حمایت اقتصادی نموده ایم که هنوز معین نیست چه اتفاقی رخ می دهد. البته ممکن است چنین مسئله ای در آینده برای همه فیلم های فراوری مشترک پیش آید.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه این اثر یک فیلم اکشن است سعی شده است از عواملی استفاده کنیم که تجربه کار در فیلم های اکشن را داشته باشند که از آن جمله می توان به مدیر فیلمبرداری از کشور فنلاند اشاره نمود که در زمینه حضور در فیلم های اکشن تجربه قابل توجهی دارد.

صرافی در سرانجام گفت: لایه های دروغ می تواند اولین فیلم اکشن در چنین اندازه ای در ایران باشد و ما تمام سعی خود را نموده ایم که به استانداردهای بین المللی نزدیک شویم. امیدوارم بتوانیم لایه های دروغ را در جشنواره ملی فیلم فجر شرکت دهیم. البته اکران این فیلم در ایران و فنلاند پیش بینی شده و علاوه بر آن تبادل نظرهایی نیز برای اکران در اروپا و آمریکای شاقتصادی و کانادا نیز در حال اجرا است.

از جمله عوامل این اثر سینمایی می توان به رامین سهراب: کارگردان، محسن صرافی: جانشین تهیه کننده و مجری طرح، مارک هابسن: مدیر فیلمبرداری، آنتون یوکی کاناس: طراح نور، بازیگران: رامین سهراب، سونیا فارلینگ، نادر فلاح، آرمان درویش، روشنک گرامی، آنتی رینی، آنو سینی سالو، مجید سعیدی، فرشاد اسدالله پور، میلاد میرزایی، علیرضا سهراب زاده، پپه کارای اشاره نمود.

لایه های دروغ محصول شرکت فنلاندی سونرام پروداکشن است.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 3712

به "گرانی ارز دامن فراوری مشترک فیلم را می گیرد، سرنوشت لایه های دروغ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گرانی ارز دامن فراوری مشترک فیلم را می گیرد، سرنوشت لایه های دروغ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید