17 برگزیده در دهمین جشنواره فارابی تقدیر می شوند

به گزارش جعبه مهر، به گزارش خبرنگاران، حسین میرزایی صبح امروز در نشست خبری دهمین جشنواره بین المللی فارابی گفت: اختتامیه دهمین جشنواره بین المللی فارابی هفتم بهمن 97 در سالن اجلاس سران برگزار می گردد.

17 برگزیده در دهمین جشنواره فارابی تقدیر می شوند

وی ادامه داد: به لحاظ تعداد آثار، این جشنواره بیشترین تعداد آثار دریافتی را طی 10 جشنواره ای که برگزار شده، داشته است. 5649 اثر به این جشنواره ارسال شده که 5171 اثر داخلی و 477 اثر مربوط به بخش بین الملل است.

رئیس پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم اضافه نمود: از مجموع آثار دریافت شده در بخش داخل از 16 اثر تقدیر خواهد شد و همچنین یک جایزه ویژه نیز به بخش بین رشته ای اختصاص داده می گردد. در مجموع از 17 اثر در این جشنواره تقدیر خواهد شد.

میرزایی توضیح داد: از 12 اثر پیشکسوت، پیشرو و مترجم برتر نیز تقدیر خواهد شد. همچنین در بخش بین الملل از 8 اثر برگزیده در حوزه ایران شناسی و اسلام شناسی تقدیر می گردد. این آثار از کشورهای فرانسه، انگلستان، آلمان، لهستان، اسپانیا، اندونزی، قزاقستان و هندوستان ارسال شده است.

وی تأکید کرد: در این جشنواره دانشگاه ها مشارکت وسیعی داشتند. در بخش داوری سعی کردیم از همه ظرفیت کشور استفاده کنیم. با توجه به اینکه جشنواره به سمت فرآیند دیجیتالی شدن حرکت می نماید، بر این اساس توانستیم از بخش قابل توجهی از ظرفیت اساتید دانشگاه ها در بخش داوری استفاده کنیم.

به گفته رئیس پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، 63 درصد شرکت کنندگان حقیقی بوده و 37 درصد آثار ارسال شده توسط دانشگاه ها و مراکز علمی بوده است.

میرزایی گفت: بالاترین آثار ارسال شده مربوط به گروه علوم تربیتی، روانشناسی و علوم ورزشی، زبان، ادبیات و زبان شناسی، علوم اقتصادی، مدیریت و علوم اقتصادی، بود.

وی در مورد حمایت از برگزیدگان گفت: 17 نفر برگزیده به بنیاد ملی نخبگان برای استفاده از تسهیلات این بنیاد معرفی می شوند. همچنین یک جایزه نقدی نیز به این افراد اعطا می گردد.

رئیس پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم ادامه داد: همچنین 38 درصد آثاری که به جشنواره ارسال شده است، مربوط به فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه ها بوده است.

میرزایی اعلام نمود: با فرض حضور رئیس جمهور، جایزه رتبه های اول با امضا و توسط وی ارائه می گردد. علاوه بر این جایزه بخش بین الملل نیز پیشکسوت، پیشرو و مترجم برتر توسط رئیس جمهور ارائه می گردد؛ سایر جوایز توسط سایر مسئولان اعطا می گردد.

مسافرت رو: مسافرت رو: آگاهانه سفر کنیم تا بیشتر از سفر لذت ببریم

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 986

به "17 برگزیده در دهمین جشنواره فارابی تقدیر می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "17 برگزیده در دهمین جشنواره فارابی تقدیر می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید