6 توصیه طلایی برای نگهداری از چمن مصنوعی

به گزارش جعبه مهر، اگر به حفظ زیبایی و دوام چمن مصنوعی تان، علاقه مندید، باید قانون مراقبت از چمن مصنوعی را خوب بلد باشید.

6 توصیه طلایی برای نگهداری از چمن مصنوعی

به گزارش خبرنگاران، بنابر اعلام چمنزار، نگهداری چمن مصنوعی مانند مراقبت از هر وسیله ای، تابع روش ها و قوانینی است که آشنایی با آنها، برای هرکسی که با این نوع کفپوش زیبا سروکار دارد، ضروریست.

قانون اول: چمن مصنوعی را بشناسید

اولین و مهم ترین اصل در قانون مراقبت از چمن مصنوعی، شناخت دقیق آن است. از قلم نیاندازید که چمن مصنوعی، گرچه، صد در صد، طبیعی نیست اما در بسیاری موارد، احتیاجمند مراقبت هایی نظیر مراقبت های برادر خوانده خود، یا همان چمن طبیعی است. در واقع در مواجهه با چمن مصنوعی، این پیش فرض را در ذهن داشته باشید که با پدیده ای به نام طبیعت بی جان، سروکار دارید.

چمن مصنوعی، صرفاً قطعات و رشته هایی درهم تنیده از بافتهای لاستیکی نیست، بلکه به یاری تکنولوژی های روز، به ابعاد و ویژگی های خاصی، مجهز شده که بیش از گذشته، آن را به چمن طبیعی، شبیه ساخته است.

اینکه چمن مصنوعی، دقیقاً چیست؟، سوالی است که می توانید پاسخ های دقیق آن را در وبسایت چمنزار پیدا کنید.

قانون دوم: چمن مصنوعی، احتیاج به آبیاری دارد و ندارد!

چمن مصنوعی را می توان یکی از دوست داران محیط زیست دانست، شاید برای بعضی ها این ابهام وجود داشته باشد که چمن مصنوعی به دلیل ساخته شدن از مواد مصنوعی، نوعی آلودگی برای محیط زیست، به شمار می آید، اما این، تمام واقعیت در خصوص چمن مصنوعی نیست. چمن مصنوعی، از بهترین روش های صرفه جویی در مصرف آب به شمار می رود. چمن طبیعی، در واقع نوعی گیاه به شمار می رود که برای زنده ماندن، به مقادیر زیادی آب احتیاج دارد تا جایی که در بعضی شهرها کاشت چمن طبیعی را محدود نموده اند و چمن مصنوعی به عنوان جایگزینی برای چنین محیط هایی است. درعین حال چمن مصنوعی هم احتیاج به آب دارد اما نه برای زنده ماندن بلکه برای تمیز ماندن! وقتی چمن مصنوعی به هر دلیلی، دچار آلودگی می گردد، از بهترین مواد شوینده آن، آب است. بنابراین یکی از ابزارهای معمول برای اجرای قانون مراقبت از چمن مصنوعی، آب است. شستشوی منظم از طریق آب، ساده ترین راه برای حذف لکه ها از روی چمن مصنوعی است. برای لکه هایی مانند جوهر، گریس و یا روغن ماشین نیز می توان از شوینده های معمولی خانگی، استفاده کرد. درمجموع، هر از چندگاهی، چمن مصنوعی خود را با آب بشویید. روش های شستشوی مناسب چمن مصنوعی با آب را می توانید در چمنزار بیاموزید.

قانون سوم: حذف مواد آلی خاک و شاخ و برگ ها

قانون مراقبت از چمن مصنوعی، در فضاهای باز و بسته اندکی تفاوت دارد. بسته به اینکه شما چمن مصنوعی را در محیط باز نصب نموده اید یا فضای بسته (مانند چمن مصنوعی تزئینی)، قوانین مراقبتی خاص همان فضا را باید به اجرا آورید. اگر چمن مصنوعی در فضای باز است، احتمال اینکه مواد آلی خاک و شاخ و برگ به این کفپوش بچسبد، بسیار بالاست؛ متاسفانه وجود این مواد روی چمن مصنوعی می تواند به رشد خزه و علف های هرز یاری کند و به این ترتیب به چمن مصنوعی آسیب وارد گردد. اما استفاده از برگ روب، ساده ترین راهکار برای این مساله است.

هفته ای یک بار سطح چمن را با برگ روب پاک کنید تا احتمال آسیب دیدگی چمن را به صفر برسانید.

قانون چهارم: جارو کشیدن، نجات چمن مصنوعی از دست خاشاک

جارو کشیدن با جاروبرقی یک راه موثر برای از بین بردن موادی است که به درون چمن، نفوذ نموده اند. با این کار بدون اینکه آسیبی به چمن وارد گردد، ریزدانه ها و خاک لابه لای چمن از بین می رود. استفاده از این روش هرچند ماه یکبار به افزایش طول عمر چمن مصنوعی یاری می نماید.

قانون پنجم: حفاظت از چمن مصنوعی در برابر اجسام سنگین

قراردادن اجسام سنگین مانند مبلمان و وسایل بازی روی چمن مصنوعی، می تواند بعد از مدتی باعث کوبیده شدن سطح آن گردد. بهتر است هر جسم بزرگی را مثل مبلمان یا سایر اجسام سنگین، از سطح چمن دور کنید. وجود این اجسام سنگین می تواند به الیاف چمن مصنوعی آسیب بزند و باعث صاف شدن تارهای چمن گردد. نکته ای که حتماً باید به آن دقت کنید این است که این اجسام را در هنگام جابه جایی روی سطح چمن مصنوعی نکشید، مخصوصاً اگر لبه های تیز و خشنی دارند، زیرا این کار باعث می گردد سطح چمن مصنوعی یا لایه زیرین آن آسیب ببیند و پاره گردد.

اگر به وبسایت چمنزار، سری بزنید خواهید دید که روش های ترمیم چمن مصنوعی در برابر کوبیدگی و پارگی، آموزش داده شده است. درعین حال به طور مختصر بدانید که فرچه زدن چمن مصنوعی، باعث می گردد تارها و الیافی که به حالت خوابیده و کوبیده هستند، به حالت عمودی برگردند و صاف بایستند. البته باید این کار به نحوه صحیح انجام گیرد. برای این منظور تارهای چمن مصنوعی را باید برخلاف جهت خواب آن فرچه بزنید. در انجام این کار باید دقت کافی داشته باشید تا تارهای چمن، آسیب نبینند.

قانون ششم: حرارت زیاد و آتش مستقیم، دشمنان درجه یک چمن مصنوعی!

چمن مصنوعی، غالباً، شعله ور نمی گردد اما در برابر آتش مستقیم و حرارت زیاد، آسیب جدی می بیند. بهتر است به محل نصب و نگهداری چمن مصنوعی توجه کافی داشته باشید. چمن مصنوعی را در معرض آتش مستقیم یا حرارت شدید قرار ندهید چرا که بافت آن آسیب می بیند و شکل و حالت خود را از دست می دهد. در چمنزار، روش های ترمیم چمن مصنوعی در برابر آسیب های ناشی از حرارت، آموزش داده شده، اما توصیه ما رعایت قانون مراقبت از چمن مصنوعی است؛ درواقع به شما توصیه می کنیم، که با مراقبت صحیح از چمن مصنوعی، از بروز آسیب هایی که چمن زیبای شما را احتیاجمند ترمیم و بازسازی می نمایند، جلوگیری کنید.

انتهای رپرتاژ خبری

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 2371

به "6 توصیه طلایی برای نگهداری از چمن مصنوعی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "6 توصیه طلایی برای نگهداری از چمن مصنوعی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید