95 درصد رزرو هتل ها توسط وب سایت ها و سامانه های رزرو آنلاین انجام می گردد

به گزارش جعبه مهر، رئیس جامعه هتلداران استان فارس با بیان اینکه 95% از رزرو هتل ها به وسیله وب سایت ها و سامانه های رزرو آنلاین انجام می گردد از اهمیت سامانه های رزو اینترنتی اطلاع داد.

95 درصد رزرو هتل ها توسط وب سایت ها و سامانه های رزرو آنلاین انجام می گردد

امروزه تغییر روندهای کسب و کار از روش های سنتی به روش های نوین باعث شده برخی از مشاغل تغییر نمایند و مشاغلی جدید توسعه پیدا نمایند. بطور مثال آژانس های مسافرتی که قبلا یکی از مهمترین شرکای تجاری هتل ها محسوب می شدند امروزه بخش عمده درآمد حاصل از رزرو هتل را از دست داده و جای خود را به وب سایت ها و سامانه های رزرو داده اند.

این موضوع چنان کسب و کار انها را تحت الشعاع قرارداده که آنها مجبور شده اند با راه اندازی وب سایت های خود، که معمولا به پشتوانه وایت لیبل همین سامانه ها فعالیت می نماید، رزرو هتل و خرید بلیط هواپیما را به مشتریان قبلی خود ارائه دهند.

دلیل استقبال از سامانه های رزرو چیست؟

1 - ارایه اطلاعات کامل تر و امکان جستجو بدون سلیقه فروشنده باعث می گردد مسافر محل اقامت خود را از نظر موقعیت جغرافیایی، قیمت و کیفیت آنالیز و انتخاب کند. بطور مثال جهت رزرو هتل های مشهد می تواند بر اساس قیمت و نزدیکی آن با حرم امام رضا انتخاب کند.

2 - وجود بی واسطه نظرات مسافرانی که قبلا از هتل استفاده نموده اند طیف وسیعی از سلیقه ها را پوشش می دهد و به انتخاب متناسب با سلیقه شما یاری می نماید. بطور نمونه جهت رزرو هتل های کیش می توان با مقایسه قیمت و نظرات مسافران در خصوص هتل های کیش انتخاب بهتری داشت.

3 - به لطف اینترنت پرسرعت و تلفن های هوشمند، سهولت دسترسی باعث شده کاربران در هر آن بدون احتیاج به مراجعه حضوری و بدون ترافیک، در محل کار، داخل مترو یا روی مبل منزل در استراحت کامل با استفاده از گوشی موبایل جستجو نموده و بهترین گزینه را انتخاب نمایند.

4 - هزینه های تمام شده جهت رزرو هتل برای سامانه های رزرو بسیار کمتر از هزینه های یک شرکت خدمات مسافرتی است. همچنین حجم فروش سامانه ها بسیار بیشتر از آژانس های مسافرتی است. لذا تخفیف های ارایه شده توسط سامانه های رزرو قدرت رقابت را از آژانس های مسافرتی گرفته است. تخفیف هایی در حد 50% به وسیله سامانه های رزرو دلیل اصلی فروش بیشتر آنها است.

مهندس محسن قاسمی کارشناس فعال در حوزه گردشگری الکترونیک موارد فوق را نتیجه تاثیر فن آوری بر کسب و کارهای حوزه گردشگری می داند. وی معتقد است هرچند که روند رزرو هتل های داخلی با استاندارد بین المللی فاصله دارد اما جزو حوزه هایی است که در بازار کسب و کار داخلی تاثیر مثبتی گذاشته است.

وی ابراز داشت بخشی از آن بدلیل وجود تحریم های مالی ایران و عدم ارتباط با سیستم های توزیع جهانی (GDS) و مراکز رزرو رایانه ای (CRS) است و دوم اینکه در ایران صرفا روش سنتی توسط رایانه و اینترنت سیستماتیک شده است.در صورتی که در فرآیند رزرو باید تغییراتی صورت گیرد بطوریکه بخشی از آن هم احتیاجمند تغییر در ساختار سنتی و روال های گذشته است.

قیمت ها در ایران معمولا از ابتدای سال تا انتها سال برای هر هتل ثابت است در صورتی که در بسترهای جهانی هزینه اقامت هر شب بر اساس عرضه و تقاضا یعنی حجم مسافر و میزان ترافیک هتل ها توسط شبکه ای از سامانه های رزرو تغییر می نماید.

همچنین میزان کمیسیون هر سامانه رزرو انلاین (OTA) در داخل کشور متغیر است این موضوع باعث شده وجه تمایز انها صرفا قیمت عرضه و میزان تخفیف ارایه شده توسط هر OTA باشد. این موضوع باعث رنجش هتل ها و وجود اختلاف نظرهایی شده است.

امید است طرح های جدیدی که در راه است بتواند با شبکه های توزیع جهانی ارتباط برقرار نموده و کسب و کارها بجای رقابت بر سر قیمت مشتریان خود را بر اساس خدمات متنوع، فن آورانه و خلاق جذب نمایند.

علاقه مندان به کسب اطلاعات بیشتر می توانند به سایت سامانه رزرواسیون مهر به ادرس www.egardesh.com مراجعه نمایند.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: مجله سفر
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 2738

به "95 درصد رزرو هتل ها توسط وب سایت ها و سامانه های رزرو آنلاین انجام می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "95 درصد رزرو هتل ها توسط وب سایت ها و سامانه های رزرو آنلاین انجام می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید