احتمال خروج حدود 11 هزار پیمانکار نظامی از افغانستان

به گزارش جعبه مهر، وزارت دفاع آمریکا با اشاره به خروج نیروهای خارجی از افغانستان اعلام نمود که حدود 10 هزار و 750 پیمانکار نظامی این کشور را ترک خواهند کرد.

احتمال خروج حدود 11 هزار پیمانکار نظامی از افغانستان

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، ژنرال لوید آستین وزیر دفاع آمریکا به خبرنگاران گفت که همه پیمانکاران نظامی و نیروهای آمریکایی از افغانستان خارج خواهند شد.

وی تاکید نمود که فرایند خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان ادامه دارد و پیمانکاران نظامی این کشور نیز بر اساس برنامه زمانبندی شده این کشور را ترک خواهن دکرد.

گفته می گردد که حدود 6 هزار و 150 پیمانکار آمریکایی و 4 هزار و 600 پیمانکار نظامی از دیگر کشورها تا ماه آوریل در افغانستان حضور داشتند.

وزیر دفاع آمریکا در نشست خبری شب گذشته همچنین اظهارداشت که نیروهای امنیتی افغانستان بدون حمایت آمریکا در مقابل طالبان با چالش روبرو خواهد شد.

کنت فرانک مکنزی فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) نیز پیش از این اعلام نموده بود که ارتش افغانستان پس از خروج کامل نیروهای آمریکایی از این کشور اگر حمایت نگردد، فرو می پاشد.

ژنرال مکنزی همچنین در خصوص توانایی افغان ها برای دفاع از خودشان و همچنان توانایی افغانستان در حفظ و پرواز هواپیماها بدون یاری اقتصادی و حمایت آمریکا ابراز نگرانی نموده بود.

این اظهارات درحالی مطرح می گردد که به نظر بعضی کارشناسان، آمریکا به دنبال صلح در افغانستان نیست و از راه دور درگیری ها در این کشور را مدیریت خواهد نمود.

از سوی دیگر، مقامات افغانستان نیز بارها تاکید نموده اند که نیروهای امنیتی و دفاعی این کشور توانایی دفاع در مقابل تهدیدها را دارد و فرایند صلح نیز مدیون فداکاری نیروهای امنیتی است.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 10 خرداد 1400 بروزرسانی: 10 خرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 10027

به "احتمال خروج حدود 11 هزار پیمانکار نظامی از افغانستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمال خروج حدود 11 هزار پیمانکار نظامی از افغانستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید