اولیانوف: بن بستی در مذاکرات نیست

به گزارش جعبه مهر، مذاکره کننده روسیه در گفتگوهای وین تاکید نمود: بن بستی در مذاکرات وجود ندارد.

اولیانوف: بن بستی در مذاکرات نیست

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، میخائیل اولیانوف در جمع خبرنگاران گفت در پاسخ به سوالی درباره توئیت جوزپ بورل گفت: بن بستی در مذاکرات نیست. می دانید که مذاکره نمایندگان اروپایی هفته پیش رفتند و سایرین هم شاید چنین کاری نمایند. ما در ارتباط با هم خواهیم بود.

وی اضافه نمود: آنچه که مهم است و باید بگویم این است که جمع بندی توافق فقط به روسیه بستگی ندارد. بازیگران دیگری هم هستند که احتیاج به زمان بیشتری دارند. و دغدغه های بیشتری دارند.

اولیانوف در پاسخ به این پرسش که این وقفه چقدر طول خواهد کشید گفت: می توانم بگویم که ما خواهان به نتیجه رسیدن مذاکرات در زودترین زمان ممکن هستیم و نهایت کوشش خود را می کنیم.

چین: امیدوار به ادامه گفت وگو ها هستیم

وانگ کان مذاکره نماینده ارشد چین در مذاکرات وین نیز با ابراز تأسف از بروز وقفه کوتاه در مذاکرات گفت: همان طور که همه ما می دانیم، مذاکرات نمی تواند در خلأ سیاسی انجام گردد. ما امیدواریم که مصاحبه و مذاکره ادامه یابد.

وی در عین حال تاکید نمود: ما به کوشش خود برای دستیابی به یک توافق ادامه می دهیم.

پیشتر انریکه موا، هماهنگ نماینده اتحادیه اروپا نیز گفته بود: بر سر همه چیز به توافق رسیده ایم و باید به مرکز ها برگردیم تا مشکل پیش آمده را سریع حل کنیم و برگردیم.

وی اضافه نمود: به نقطه ای رسیدیم در مذاکرات که باید مکثی کنیم و به مرکز ها بازگردیم. من با همه هیئت ها همکاری خواهم کرد تا هر چه سریعتر بر این موضوعات فائق آییم و دوباره بازگشته و مذاکرات را با موفقیت به اتمام برسانیم و به نظر من این امر خیلی زود اتفاق خواهد افتاد.

این اظهارات پس از آن بیان شد که جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز گفت که مذاکرات وین به علت برخی فاکتورهای خارجی احتیاجمند توقف است.

او مدعی است که متن نهایی اساساً آماده و روی میز است.

ادعای بورل درباره آماده بودن متن نهایی در حالی است که منابع نزدیک به مذاکره نمایندگان ایرانی تاکید می نمایند هیچ متنی نهایی نشده و همچنان 2 الی 3 موضوع اصلی و فرعی بر روی میز باقی است.

ایران تاکید نموده است که تا درباره این مسائل به جای مانده آمریکا و اروپا تصمیم سیاسی لازم را نگیرند، درباره هیچ چیز توافق نشده است.

این موارد، برخی موضوعات تحریمی است که به انتفاع مالی ایران از لغو برخی دیگر از تحریم ها کاملاً مرتبط است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 20 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 20 اردیبهشت 1401 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 11131

به "اولیانوف: بن بستی در مذاکرات نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولیانوف: بن بستی در مذاکرات نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید