طی هفته های آینده روابط مالی ایتالیا با ایران از سر گرفته میشود

به گزارش جعبه مهر، خبرنگاران: وزیر خارجه ایتالیا گفت: ایتالیا مایل است روابط تجاری و مالی خود با ایران را در طی هفته های آینده از سر بگیرد.

طی هفته های آینده روابط مالی ایتالیا با ایران از سر گرفته میشود

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری اسپوتنیک نیوز، پائولو جنتیلونی، وزیر خارجه ایتالیا روز پنجشنبه، یعنی 2 روز پس از انعقاد توافق هسته ای بین تهران و قدرت های جهانی گفت، ایتالیا مایل است روابط تجاری و مالی خود با ایران را در طی هفته های آینده از سر بگیرد.

روز پنجشنبه، ایران و قدرت های جهانی توافق کردند که در قبال محدود شدن برنامه هسته ای تهران، تحریم های مالی آمریکا، اتحادیه اروپا و سازمان ملل علیه این کشور برداشته گردد.

جنتیلونی در اجلاس تجاری بین المللی ایست فوروم 2015 گفت: ایتالیا دارای پیشینه ای از روابط سنتی با ایران است، بنابراین این روابط در هفته های آینده از سر گرفته خواهد شد.

پیشتر جنتیلونی گفته بود، توافق هسته ای با ایران تاثیرات جهانی مثبتی خواهد داشت و به عادی سازی روابط بین تهران و جامعه بین المللی یاری خواهد نمود.

روز سه شنبه، شرکت انی، که یک شرکت ایتالیایی مهم فعال در زمینه نفت و گاز به شمار می رود، آمادگی خود را برای از سر گیری فعالیت هایش در ایران به شرطی که روابط قراردادی مطابق با استانداردهای بین المللی باشد، اظهار داشت.

تا پیش از اعمال تحریم های انرژی اتحادیه اروپا علیه ایران در سال 2012، ایتالیا یکی از وارد کنندگان اصلی نفت ایران در اروپا محسوب می شد.

منبع: تسنیم
انتشار: 7 آذر 1398 بروزرسانی: 1 دی 1399 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 3542

به "طی هفته های آینده روابط مالی ایتالیا با ایران از سر گرفته میشود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طی هفته های آینده روابط مالی ایتالیا با ایران از سر گرفته میشود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید