درگیری نیروهای شرق و غرب لیبی در نزدیکی فرودگاه طرابلس

به گزارش جعبه مهر، نیروهای دولت وفاق ملی در غرب لیبی به ریاست فائز السراج امروز با استفاده از سلاح های سنگین و نیمه سنگین، مواضع نیروهای مهاجم شرق لیبی به فرماندهی خلیفه حفتر در نزدیکی فرودگاه طرابلس را هدف گرفتند.

درگیری نیروهای شرق و غرب لیبی در نزدیکی فرودگاه طرابلس

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، همزمان با استمرار تلاش های دیپلماتیک برای یافتن راهی برای حل بحران لیبی، نیروهای دولت وفاق ملی در طرابلس (پایتخت)، امروز شنبه مواضع نیروهای شرق به فرماندهی خلیفه حفتر را در نزدیکی فرودگاه طرابلس هدف قرار دادند.

یک منبع نظامی لیبیایی در این باره به شبکه الجزیره گفت که این حمله در پاسخ به تلاش های نیروهای حفتر برای پیشروی در جاده فرودگاه و در تنگنا قرار دادن نیروهای دولت وفاق ملی، صورت گرفت.

شبه نظامیان شرق لیبی از فروردین ماه گذشته به پشتیبانی سیاسی و لجستیک برخی کشورهای عربی (مصر، عربستان و امارات) حمله به پایتخت (طرابلس) را آغاز کرده تا آن را اشغال و دولت وفاق ملی به ریاست فایز السراج را که سازمان ملل آن را به رسمیت شناخته، سرنگون کنند.

حمله امروز نیروهای طرابلس، پس از آن صورت گرفت که ساعاتی قبل نیز نیروهای حفتر مرکز مهندسی کاربردی در شهر الزاویه را بمباران کردند و این پنجمین حمله نیروهای حفتر به اهدافی در این شهر در سه روز گذشته بود.

محورهای درگیری در جنوب طرابلس پایتخت لیبی همچنان شاهد درگیری های پراکنده بین نیروهای دولت وفاق ملی و نیروهای حفتر با استفاده از سلاح های سنگین و نیمه سنگین است.

از سوی دیگر مصطفی صنع الله رئیس هیأت مدیره سازمان نفت لیبی گفت که احتمال دارد این سازمان تمامی فعالیت های خود را متوقف کرده و حالت قوه قهریه در خصوص صادرات نفت بندر الزاویه اعلام کند و عملیات ها میادین نفتی که پمپاژ نفت به این بندر را بر عهده دارند از جمله میدان نفتی الشراره را متوقف کند.

منظور از حالت قوه قهریه این است که موسسه ملی نفت مسئول اخلال در قراردادهای مربوط به تحویل نفت به شرکت های جهانی طرف قرارداد نیست.

صنع الله افزود که توقف عملیات در بندر الزاویه به کاهش تولیدات نفت لیبی منجر خواهد شد.

هشدار درباره اوضاع خطرناک مهاجران

در همین ارتباط سازمان بین المللی مهاجرت گفت که افزایش خطرات اوضاع امنیتی در طرابلس و مناطق اطراف آن، جان بسیاری از غیرنظامیان بی گناه و مهاجران را در معرض خطر روزافزون قرار داده است.

این سازمان در بیانیه ای در حساب توئیتری خود خواستار آزادی مهاجرانی شد که در پناهگاه ها نگهداری می شوند.

جوزپه کونته نخست وزیر ایتالیا نیز از حمایت کشورش از طرح برگزاری کنفرانس برلین درباره لیبی در اوایل سال آینده میلادی خبر داد.

ایتالیا در کنار ترکیه و قطر از حامیان دولت وفاق ملی در طرابلس (شمال غرب) لیبی است.

کونته گفت که با رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه و ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گفت وگو کرده و به اردوغان درباره پیآمدهای مداخله نظامی در لیبی هشدار داده و گفته است که این کار به قربانی شدن شمار زیادی از غیرنظامیان خواهد انجامید و هرگز به نفع هیچ طرفی نخواهد بود.

دولت وفاق ملی روز شنبه (دیروز) گفت که وزرای خارجه ایتالیا، آلمان، انگلیس و فرانسه بزودی به لیبی سفر خواهند کرد.

ص

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 4431

به "درگیری نیروهای شرق و غرب لیبی در نزدیکی فرودگاه طرابلس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درگیری نیروهای شرق و غرب لیبی در نزدیکی فرودگاه طرابلس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید