صدراعظم اتریش زمان انتخابات زودهنگام پارلمانی را بیان کرد

به گزارش جعبه مهر، تهران - خبرنگاران - به دنبال فشارهای احزاب سیاسی و ادامه تظاهرات مردم اتریش، پایان صدر اعظم این کشور، ماه سپتامبر(شهریور - مهر) را برای برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی اعلام نمود.

صدراعظم اتریش زمان انتخابات زودهنگام پارلمانی را بیان کرد

به گزارش خبرگزاری فرانسه از وین، سباستین کورتس روز یکشنبه ابراز امیدواری کرد انتخابات مجلسی زودهنگام در این کشور در ماه سپتامبر (شهریور-مهر) برگزار گردد.

پیشتر بعضی رسانه ها به نقل کورتس اعلام کردند که انتخابات زودهنگام ماه سپتامبر برگزار نخواهد شد.

کورتس روز گذشته در کنفرانسی خبری گفته بود که پیشنهاد برگزاری انتخابات زودهنگام را با رئیس جمهوری اتریش مطرح خواهد نمود.

به دنبال رسوایی معاون صدراعظم اتریش که به کناره گیری وی از قدرت منجر شد، هزاران تن از ساکنان شهر وین روز گذشته (شنبه) با برگزاری تظاهرات گسترده، خواهان برگزاری انتخابات زودهنگام شدند.

این تظاهرات در مقابل کاخ صدر اعظمی اتریش برگزار گردید و تظاهرکنندگان از کورتس خواستند هر چه زودتر شرایط را برای برگزاری انتخابات زودهنگام مهیا کند.

با پخش یک فیلم ویدئویی که هاینس کریتسین اشتراخه معاون صدراعظم اتریش را در حال ارائه قول قراردادهای دولتی در ازای یاری انتخاباتی از یک فرد روس نشان می دهد، دولت 17 ماهه اتریش دچار مشکل شده و احتمال برگزاری انتخابات زودهنگام در این کشور وجود دارد.

گزارش رسانه های اتریش حاکی است که صدراعظم اتریش احتمالا پیشنهاد حزب ملی گرای آزادی برای جایگزینی اشتراخه با نوربرت هوفر وزیر زیرساخت ها در مقام معاون صدراعظم موافقت نخواهد نمود.

بحران سیاسی در اتریش یک هفته پیش از انتخابات مجلس اروپا ایجاد شده و این درحالی است که نظرسنجی ها نشان می دهد حزب مردم کورتس (OVP) بیشترین آرا را کسب خواهد نمود و حزب مخالف سوسیال دموکرات پس از آن قرار گرفته است.

هاینس کریستین اشتراخه معاون صدراعظم اتریش در حالی مورد فیلمبرداری قرار گرفته که در ژوئیه 2017میلادی چند ماه پیش از انتخابات مجلسی اتریش در حال گفت وگو درباره قراردادهایی با یکی از خویشاوندان نزدیک یکی از الیگارش های روسیه در ابیزا (Ibiza) است. اشتراخه به درخواست ها برای اظهارنظر در مورد این ویدئو پاسخی نداده است.

کورتس شنبه شب برای آنالیز این مساله جلسه بحران تشکیل داد و اقداماتی از جمله ترمیم کابینه و انتخابات زودهنگام در مطبوعات اتریش مورد بحث قرار گرفته است.

شبد**اروپام**9041**

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: ایرنا
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 1789

به "صدراعظم اتریش زمان انتخابات زودهنگام پارلمانی را بیان کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صدراعظم اتریش زمان انتخابات زودهنگام پارلمانی را بیان کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید