گزافه گویی و تهدید ترامپ علیه ایران

به گزارش جعبه مهر، رئیس جمهور ایالات متحده با اتهام زنی بی پایه و اساس علیه ایران مبنی بر دست داشتن در حملات راکتی اخیر به سفارتخانه آمریکا در بغداد، مدعی شد ایران را مسئول کشته شدن هر آمریکایی می داند.

گزافه گویی و تهدید ترامپ علیه ایران

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، دونالد ترامپ رئیس جمهور فعلی آمریکا که به دنبال راهی برای جبران شکست در انتخابات ریاست جمهوری و مقتدر نشان دادن خود در روزهای پایانی دولتش است، به تهدید جمهوری اسلامی ایران روی آورد.

ترامپ بامداد پنجشنبه در صفحه توئیتر خود، بدون ارائه هیچ مدرکی و صرف به اشتراک گذاشتن تصویری از چند گلوله خمپاره نامشخص، ایران را به انجام حمله راکتی روز یکشنبه به سفارتخانه آمریکا در بغداد متهم کرد.

وی در این توئیت نوشت: سفارتخانه ما در بغداد روز یکشنبه مورد اصابت چندین راکت نهاده شد. سه راکت عمل نکردند. حدس بزنید از کجا آمده بودند: ایران. اکنون ما زمزمه هایی از حملات بیشتر علیه آمریکایی ها در عراق می شنویم.

رئیس جمهور آمریکا سپس تهدید کرد: توصیه ایمنی محبت آمیز به ایران: اگر یک آمریکایی کشته گردد، من ایران را مسئول آن می دانم. بازنگری کنید.

سفارت آمریکا در بغداد شامگاه یکشنبه هدف حمله راکتی نهاده شد. پایگاه خبری صابرین نیوز گزارش داد که 11 راکت به سفارت آمریکا در بغداد اصابت نموده است. اما مرکز اطلاع رسانی امنیتی عراق بیان کرد که هشت راکت به سمت منطقه الخضراء در بغداد شلیک شد و خساراتی به منازل مسکونی در القادسیه وارد آورد.

این سفارتخانه پس از حمله راکتی یکشنبه شب در بیانیه ای بیان کرد: راکت هایی که منطقه بین المللی را هدف گرفت، پاسخ سامانه های دفاع هوایی سفارتخانه را به همراه داشت. بر اساس بیانیه صادر شده از سفارت آمریکا، خسارات اندکی بر اثر این حمله به ساختمان این سفارتخانه وارد آمد؛ اما این حمله تلفات جانی برجای نگذاشت.

گزافه گویی و تهدید ترامپ علیه ایران در حالی است که کنث مک کنزی، فرمانده نیروهای ترویست آمریکایی در منطقه غرب آسیا مدعی شده که واشنگتن به دنبال دامن زدن به تنش ها و درگیری با ایران نیست. (جزئیات بیشتر)

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 8714

به "گزافه گویی و تهدید ترامپ علیه ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گزافه گویی و تهدید ترامپ علیه ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید